به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر نقویان روز سه شنبه در همایش کشوری هسته های گزینش تابعه وزارت کشور افزود: هر سیستمی محصولی را دنبال می کند و اگر این سیستم به این محصول و ثمره نرسد، کارهای آن جانبی است.
وی تاکید کرد: اگر محصول و میوه گزینش با همه شرایط، آیین نامه ها، قوانین اجرایی و دستوالعمل ها، موجب رضایت مندی مردم نشود، در حقیقت نتیجه اصلی حاصل نشده است.
دبیر هیات عالی گزینش کشور با بیان این مطلب که مشکل اصلی این است که مسئولان ارشد ما با مردم همدرد نیستند، گفت: بسیاری از کارها در سیستم های اداری سایر کشورها در فرصت های بسیار کوتاه انجام می شود و این در حالی است که بسیاری از این کارها در کشور ما مدت زمان زیادی به طول می انجامد.
حجت الاسلام و المسلمین نقویان با بیان این مطلب که با توسعه گزینش موافق نیستم، عنوان کرد: باید در عین حفظ اصول، روزآمدسازی را پیاده کنیم.
**گزینش از مباحث بسیار مهم در نظام اداری است
استاندار کرمان در این همایش با بیان اینکه موضوع گزینش از بحث های مهم در نظام اداری است، گفت: برای موفقیت در توسعه، ایجاد تحول در زندگی مردم و حل مشکلات آنها، سیستم اداری باید سیستمی کارا باشد.
محمدجواد فدائی افزود: سیستم اداری در کشور ما بسیار اهمیت است و برای رسیدن به توسعه و ایجاد کیفیت مطلوب زندگی در جامعه باید از ابزار سیستم اداری استفاده کرد و هر چه این ابزار کارایی بیشتری داشته باشد، می توان به نتایج بهتری دست یافت.
وی با بیان این مطلب که هر چه برای اصلاح و افزایش کارایی سیستم اداری تلاش کنیم، بهتر می توانیم به اهداف خود در خدمت به مردم دست یابیم، اظهارداشت: مهمترین نکته در سیستم اداری، نیروی انسانی است زیرا قوانین، مقررات و دستورالعمل های موجود در سیستم اداری یا ناقص و با متناقض هستند و وقتی قوانین و مقررات جامع نباشد، بخش زیادی از کارها بر عهده افراد گذاشته می شود و در این صورت بخش زیادی از خصلت های ذاتی و شخصیتی افراد روی روند کار تاثیر می گذارد.
استاندار کرمان گفت: عمده مسئولیت در انتخاب نیروهای انسانی در سیستم اداری بر عهده گزینش ها است زیرا این واحدها مشخص می کنند که چه افرادی برای کار در سیستم اداری انتخاب شوند.
فدائی با اشاره به اینکه گزینش در انتخاب افراد به موضوعات اعتقادی، سیاسی و اخلاقی توجه می کند، افزود: رفتار و روش های افراد نیز باید در سیستم گزینش مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع در سایر کشورها بر اساس شاخص های مختلفی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توسعه یافتگی یا عدم توسعه یافتگی کشور مربوط به فعالیت نیروهای اداری است، اظهارداشت: اگر نیروی انسانی در ادارات با دلسوزی کار کنند، در برخی موارد حتی اگر کار ارباب رجوع نیز انجام نشود، با رضایت اداره را ترک خواهد کرد.
رئیس هسته گزینش استان کرمان نیز گفت: یکی از برنامه های اصلی در هسته های گزینش این استان برگزاری نشست ها و مباحث شوراهای هم اندیشی هسته های گزینش دستگاه های اجرایی بوده است.
حامد بهشتی فر با بیان اینکه در سنوات گذشته 50 دوره آموزشی در استان کرمان برگزار شده است، تاکید کرد: امسال سند جامع آموزش و پژوهش هسته های گزینش در افق سه ساله تدوین شده و در سه سال آینده به عنوان یک برنامه راهبردی اجرایی می شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.