به گزارش ایرنا، سردار غلامعلی ابوحمزه روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت 2 اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تاسیس سپاه پاسداران یکی از تدابیر حکیمانه و دقیق امام عظیم الشان در بدو انقلاب اسلامی بود که در میان همه انقلاب ها کم نظیر و بی نظیر محسوب می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تجارب قبلی سپاه برای حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن تشکیل شده و اگر مجموعه ای حافظ ارزش های انقلاب نباشد در میان مدت و بلند مدت شکست می خورد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: این خباثت و کینه نشان داد که سپاه در طول 40 سال گذشته، تکلیف و مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام داده است.
وی گفت: دشمنان با اسام، مردم و ولایت فقیه مخالف هستندکه تجلی آن سپاه است وسعی می کنند آن را از راه های مختلف مورد هجمه قرار دهند
*خدمات رسانی سپاه به مردم سیل زده
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: یکی از دستورات صریح مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح، حضور در کمک رسانی به مردم سیل زده بود که سپاه از روزهای نخست وارد شد و سپاه کرمان کمک هایی به مردم گلستان داشت.
وی افزود: اعزام 100 نفر از گروه های جهادی متخصص را در لرستان داشتیم که به مدت10 روز به مردم و به ویژه در شهرستان پلدختر خدمت کردند.
سردار ابوحمزه ادامه داد: بعد از اینکه استان کرمان از طرف وزیر کشور به عنوان معین شهرستان حمیدیه خوزستان انتخاب شد، سپاه نیز به همراه دیگر مسئولان و نهادهای استان در این شهرستان حضور یافتند.
وی با اشاره به وضعیت شهرستان حمیدیه تصریح کرد: این شهرستان 62 هزار نفر جمعیت دارد که همه مردمی متدین، انقلابی و علاقمند به انقلاب، ولایت و بسیج هستند و شغل عمده مردم این منطقه دامداری و کشاورزی محسوب می شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: پس از وقوع سیل فقط تعدادی از جوانان شهر حضور داشتند، چند اردوگاه برپا و حدود هشت هزار نفر در آن اسکان داده شدند و سپاه با کمک موکب هایی که از کرمان و استان های دیگر اعزام شده بودند، به مردم خدمات می داد نگذاشتند حمیدیه تخریب شود.
وی تصریح کرد: همان روحیه ای که در دفاع مقدس در عملیات ها در جوانان می دیدیم، همان روحیه را در جوانان حمیدیه مشاهده کردیم و این جوان ها محکم ایستاده بودند.
سردار ابوحمزه گفت: 30 کامیون اقلام شامل پتو، لوازم بهداشتی، آب معدنی و غیره که از طریق مردم، ادارات، سایر بخش ها تامین شده بود از کرمان به حمیدیه ارسال شد و بیش از 50 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین نیز به این شهرستان اعزام شده است.
وی تاکید کرد: هم اکنون اوضاع شهر حمیدیه عادی است، و از نماینده ولی فقیه در استان کرمان، استاندار و ستاد مدیریت بحران استان قدردانی می کنیم که پای کار بودند و در بین هشت استان معین خوزستان تنها استانی که امام جمعه و همه مسئولان آن به حمیدیه آمدند، استان کرمان بود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: موکب های عتبات استان کرمان روزانه حدود سه هزار پرس غذا به مردم می دادند و تعدادی از موکب ها نیز داوطلبانه همکاری داشتند.
وی افزود: همچنین مبلغ 250 میلیون تومان وجه نقد که در سطح نواحی مقاومت بسیج و سپاه برای سیل زدگان جمع آوری شد، برای کمک رسانی در اختیار سیل زدگان قرار داده شد.
سردار ابوحمزه تاکید کرد: باید اقلام و امکانات زندگی برای مردم سیل زده تامین شود و با توجه به اینکه برخی از منازل بر اثر سیل خراب شده است باید بازسازی شوند که دولت قول هایی در رابه با اختصاص وام های بلاعوض و تسهیلات داده که باید کمک شود.
وی گفت: روز 12 اردیبهشت ماه جاری همایش ملی رسانه های نوین در شکل دهی نهادهای اجتماعی با شرکت مسئولان کشوری و استانی، اساتید دانشگاه و بسیجیان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری کرمان برگزار می شود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.