رضا فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکنون به 304 خانوار (1520 نفر) در 12 روستای متاثر از سیل و آب گرفتگی در شهرستان رودبار جنوب امدادرسانی کردند.
وی با بیان اینکه بین افراد حادثه دیده نایلون و چادر توزیع شده است اظهار داشت: همچنین تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان به پنج نفر حادثه دیده در روستای دهنو از توابع شهرستان بافت امدادرسانی کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: هچنین تیم های ارزیاب این جمعیت اکنون در حال بررسی و ارزیابی میزان خسارت ها در شهرستان های ارزوئیه، انار، کهنوج، رفسنجان و بخش شهداد کرمان هستند.
وی ادامه داد: انبارهای جمعیت هلال احمر در شهرستان های کهنوج، بافت، عنبرآباد، بم و ارزوئیه با توجه به میزان بارش ها و سیل و آب گرفتگی تقویت شده است.
با توجه به هشدارهای هواشناسی، ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادرسان استان کرمان به حالت آماده باش درآمدند.
اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در کرمان، نسبت به طغیان رودخانه های این استان هشدار داده است.
طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان، ناپایداری های جوی در این استان با افزایش ابر، رگبار شدید، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه است.
احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان کرمان دور از انتظار نیست.
همچنین پیش بینی شده در برخی از مناطق جنوب و شرق این استان بارندگی تا صبح روز دوشنبه (26 فرودین) ادامه داشته باشد.
شدت بارش باران برای شهرستان های همجوار با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر نقاط پیش بینی می شود و احتمال طغیان رودخانه ها در این مناطق زیاد است.
همچنین سرعت وزش باد پنج متر بر ثانیه و از سمت غرب است.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.