حبیب الله خنجری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی بیشترین خسارت را به منازل مسکونی و زمین های کشاورزی بخش یزدان آباد و روستاهای جلال آباد، گلشن و چاه غلامعلی وارد کرده است.
وی بیان کرد: همچنین 12 رشته قنات نیز در منطقه شعبجره شهرستان زرند به علت ورود سیلاب مسدود شده است و خسارات کلی پس از فروکش کردن بارش ها باید بررسی شود.
فرماندار زرند با اشاره به نظارت و رصد مداوم بارش ها در منطقه تصریح کرد: خوشبختانه تمامی اقدامات برای پیشگیری از وقوع سیلاب پیش بینی شده و تمامی مسئولان، دستگاه های امدادی در نقاطی که احتمال جاری شدن سیل وجود دارد، در حال آمادگی کامل قرار دارند.
وی افزود: همچنین صبح امروز مسیر زرند به راور و کوهبنان به دلیل ریزش کوه و انحراف آب مسدود شد که با تلاش راهداری بازگشایی شده است.
خنجری تاکید کرد: با توجه به طغیانی شدن رودخانه ها، افراد به محل مسیل ها نزدیک نشوند و از تردد غیر ضروروی در محورهای شهرستان زرند تا پایان بارندگی خودداری نمایند.
به گزارش ایرنا، با توجه به اعلام فرمانداری زرند مبنی بر آبگرفتگی برخی از روستاهای این شهرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به منظور هدایت موضوع و کمک به زرند سفر کرد و از روستاهای در معرض خطر سیل کرد.
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان سامانه بارشی از عصر شنبه وارد استان کرمان شده و تا پایان امروز (یکشنبه) فعال است.
همچنین با توجه به هشدارهای هواشناسی، ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادرسان استان کرمان به حالت آماده باش درآمدند.
شهرستان زرند در فاصله 75 کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.