به گزارش ایرنا، همانگونه که اداره کل هواشناسی استان کرمان هشدار داده بود بارش های پیش رو، بیشتر مناطق جنوبی و جنوب غربی استان از جمله دامنه‌های جبالبارز، کهنوج، رابر، بردسیر، جیرفت، فاریاب، قلعه گنج و رودبار جنوب را تحت تأثیر قرار خواهد داد و مدیران استان برای هماهنگی هر چه بیشتر برای مواجهه با خطرهای احتمالی در فرمانداری جیرفت گرد هم آمدند تا تدابیر لازم، به موقع و در کمترین زمان ممکن اتخاذ و عملیاتی شود.
در این نشست که اعضای ستاد حوادث شهرستان های جنوبی استان حضور داشتند سیدمصطفی آیت‌اللهی ‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی در زمینه بارش باران و خطر طغیان رودخانه ها گفت: فرمانداران شهرستانهای جنوبی استان کرمان همه امکانات و تجهیزات شهرستان خود را رصد و آمادگی خود را در جهت ورود به مواقع بحرانی را در صورت نیاز داشته باشند.
وی با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران استان، تمامی موارد شهرستانهای در معرض خطر سیلاب با حضور استاندار بررسی شده است افزود: نیروهای راهداری، هلال احمر، اورژانس، شهرداری ها و همه دستگاه های عضو ستاد حوادث نسبت به مسئولیت های خود توجیه هستند و با برنامه و مدیریت، فرمانداران شهرستانها آمادگی لازم را حفظ کنند.
معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به پنج منطقه پر خطر جنوب گفت: از تمام توان شهرستان ها برای کمک به مناطق پر خطر استفاده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان هم در این نشست گفت: آبگرفتگی معابر یکی از مشکلاتی است که شهرداری ها موظف هستند طرحی برای جمع آوری آب های سطحی داشته باشند و فرمانداران نیز برای این طرح، تامین اعتبار کنند.
مجید سعیدی افزود: تمامی شهرداری ها، باید طی مدت 2 ماه این طرح را انجام دهند.
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم خواستار ایجاد پایگاه امداد هوایی برای جنوب کرمان شد.
احمد حمزه با اشاره به فاصله زیاد شهرستان های جنوبی تا مرکز و کمبود امکانات، استقرار پایگاه امداد هوایی را یکی از نیازهای ضروری هفت شهرستان جنوبی استان کرمان عنوان کرد.
این نماینده مجلس همچنین خواستار برخورد قاطع با مدیران متخلف شد و گفت: باید با مدیرانی که در مواقع بحران با مدیریت ناصحیح خود باعث ایجاد خسارت می شوند برخورد قاطع انجام شود تا درس عبرتی برای همه مدیران باشد.
وی با بیان اینکه پایه ثابت همه بحران ها غافلگیر شدن مسئولان است، گفت: اگر مدیریت درست باشد و عملکرد صرفا در لحظه بحران نباشد شاهد کاهش خسارات هستیم لذا در ایامی که مشکل نداریم رودخانه ها را لایه روبی کنیم تا در زمان بحران غافلگیر نشویم.
حمزه همچنین به نیاز ضروری انبار سوخت در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط منطقه، این خواسته بحق مردم است.
** مناطق آسیب پذیر بازدید شدند
سرپرست فرمانداری جیرفت هم گفت: تمامی مناطق آسیب پذیر از سیل بازدید و تقسیم بندی مسئولیتی دستگاه ها نیز انجام شده است.
ابوذر عطاپور وزیری افزود: تعداد چهار دستگاه سنگین توسط راهداری جیرفت و شهرداری ها در سیل بندها در حال فعالیت بوده و شن برداری دهانه پل ها نیز توسط اداره راهداری جیرفت که از هفت ماه گذشته آغاز شده ادامه دارد.
وی بیان کرد: جانمایی و اسکان برای زمان حادثه نیز برنامه ریزی شده و اطلاع رسانی لازم به مردم و عشایر جیرفت نیز صورت گرفته است.
عطاپور با بیان اینکه رودخانه شور، دغدغه مهم شهر جیرفت به واسطه طغیان و بالا آمدن بستر رودخانه در پایین دست است لذا باید در بلندمدت برای سامان دهی بستر و حاشیه سه رودخانه هلیل، ملنتی و ‌شور جیرفت برنامه تخصصی و اساسی در سطح اعتبارات ملی و استانی چاره اندیشی شود.
محمد حجتی فرماندار منوجان نیز از نیاز 10 رودخانه این شهرستان به لایه روبی خبر داد و علی نیک نفس فرماندار فاریاب هم با اشاره به نبود اداره هلال احمر در این شهرستان گفت: جمعیت هلال استان برای اسکان و تامین اقلام امدادی این دیار چاره اندیشی کند.
در این نشست رئیس جمعیت هلال احمر و دیگر مسئولان گزارشی از روند فعالیت دستگاه های خود برای آمادگی در مواقع بحرانی ارائه کردند.
گزارش : هادی شفیعی مجاز
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.