به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان راور ادامه داد: توافقی برای طرح های جدید ذغالسنگ در راور داشتیم و 500 نفر اشتغال جدید در سال 98 تعهد ذغالسنگ شده است.
پورابراهیمی از توافق نامه برای فعال شدن معادن راور توسط شرکت ایمیدرو اشاره داشت و ادامه داد: ذخیره یک میلیون تنی سرب و روی با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان آماده داریم که 350 نفر اشتغال خواهد داشت و طی دو ماه آینده شروع می شود.
وی خاطرنشان کرد: معادن مس و فلورین در منطقه دربند نیز با 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 80 نفر اشتغال را خواهیم داشت.
پورابراهیمی ادامه داد: قرارگاه خاتم، جهاد نصر، سازمان اقتصادی کوثر و دیگر مجموعه ها پای کار امده اند و محور فعالیت ها تحولات اقتصادی در راور است.
وی افزود: می توانیم در راور شهری نمونه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی های درونی آن برای رسیدن به نقطه ای که درآن بیکار نباشد داشته باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برنده اجرای طرح ذوب 100 هزار تنی هم تا اردیبهشت مشخص می شود و 5 محدوده جدید معدنی در صنعت ذغال دیده شده است.
وی گفت: ظرفیت های راور برای تحولات اقتصادی در سال 98 قابل قیاس با سال های قبل نیست و تنها در ذغالسنگ می تواند اشتغال بالایی ایجاد کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد: رسالت ما در این دوره انقلاب در رونق تولید و تحقق فرمایشات رهبری است.
وی عنوان کرد: امسال 2 میلیارد دلار تراز بازرگانی کشور مثبت است، یعنی میزان صادرات ما نسبت به واردات ما 2 میلیارد دلار بیشتر بوده است، پس می توان در این شرایط کار را مدیریت کرد به شرط اینکه روی پای خود بایستیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: توافق با سازمان اقتصادی کوثر برای ایجاد واحدهای بزرگ دامداری کردیم که دو مجتمع دام سبک راه اندازی شود.
وی بیان داشت: در حوزه مسائل زیرساختی شاخص های شهرستان راور بالاتر از دیگر شهرستان ها است و امسال پایان گازرسانی به شهرستان راور را جنش می گیریم.
پورابراهیمی گفت: در حد بضاعتمان در سال گذشته تلاش کردیم و امسال هم با همکاری نهادها و خیران اقدامات خوبی در شهرستان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه سرانه میزان فضای ورزشی در راور از شهرستان کرمان بالاتر است، افزود: تا پایان فروردین ماه 5 خانه ورزش روستایی در راور تجهیز می شود و در شهر راور هم یک مجموعه ورزشی تجهیز می شود.
پورابراهیمی افزود: با تلاشهای صورت گرفته میانگین واحدهای مسکونی مقاوم شده در برابر زلزله روستایی و شهر راور 70 درصد است.
وی در خصوص وام های کشاورزی گفت: در وام های کشاورزی در زمان خشکسالی و خسارت، دولت مکلف است سود و جرائم را ببخشد و اصل وام را استمهال کند، سال قبل وضعیت بدی را در خصوص پسته داشتیم که 2 هزار میلیارد تومان دولت برای آن در نظر گرفت اما کفایت نمی کرد و مقرر شد تا برای وام های کشاورزی مبلغی جدید ابلاغ شود.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.