به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی امروز (دوشنبه)، اعلام کرد: در راستای کمک به هموطنان آسیب دیده از سیل، استان کرمان از روزهای آغازین حادثه، آمادگی خود را اعلام و کمک های امدادی را در نوبت های مختلف به استان های لرستان، خوزستان و گلستان ارسال کرد.
وی افزود : برای امدادرسانی به استان لرستان، دو دستگاه خودروی تانکر، چهار دستگاه لودر، چهار دستگاه گریدر، یک دستگاه بلدوزر، چهار دستگاه تریلی، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه خودروی سبک ارسال شده است.
آیت اللهی موسوی گفت: همچنین ضمن ارسال سه دستگاه ژنراتور برق 3 فاز، یک دستگاه تکنوپخت، چهار تن آرد و 3 هزار بسته آب معدنی، هفت نفر نانوا و 22 نفر تکنیسین راهداری نیز به استان لرستان اعزام شده و یک موکب برای پخت و توزیع غذا در منطقه سیل زده پل دختر استقرار یافته است.
جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: همچنین 800 دستگاه چادر امدادی، 2 هزار و 800 تخته پتو، 2 هزار تخته موکت و هزار دستگاه چادر مسافرتی برای کمک به سیل زدگان استان خوزستان فرستاده شده است.
وی اعزام یک فروند بالگرد هلال احمر استان کرمان، یک دستگاه تریلی، دو دستگاه وانت، دو دستگاه خودروی سواری و ارسال 7 هزار قرص نان، 6 هزار و 600 بسته آب معدنی و مقادیر زیادی اقلام خوراکی و بهداشتی را از دیگر کمک های ارسالی به استان خوزستان برشمرد.
آیت اللهی موسوی گفت: سپاه ثارالله استان کرمان نیز از قبل دو دستگاه کمپرسی و پنج دستگاه کامیون 5 و 8 و 10 تنی را به خوزستان ارسال کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: همچنین 40 نفر دانشجوی طلبه در راستای همکاری جهادی و کمک به سیل زدگان پل دختر اعزام شده اند.
آیت اللهی موسوی از ارسال 150 بسته غذایی یک ماهه برای 150 خانوار، اعزام خودروی سنگین پت فورد امدادی و عملیاتی و یک دستگاه تریلی به استان گلستان خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک هایی که مردم استان به حساب جمعیت هلال احمر کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کرده اند، 730 میلیون ریال کمک های نقدی نیز به وسیله پایگاه های جمعیت هلال احمر جمع آوری شده است.
آیت اللهی موسوی افزود: پنج دستگاه آمبولانس با تکنیسین و تجهیزات پزشکی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به استان های سیل زده اعزام شده اند.
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.