به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا حسنی سعدی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت روز جانباز (چهارم شعبان) با بیان اینکه 583 هزار و 64 نفر جانباز در سطح کشور وجود دارد افزود: جانبازان مصداق ایثار، جانفشانی، خدمت و گذشت هستند و در وقوع سیل اخیر نیاز به گذشت و ایثار نمود داشت.
وی با اشاره به اینکه جانبازان از پنج تا 70 درصد از کار افتادگی دارند اظهار داشت: برخی از جانبازان قطع نخاع بیشتر از 30 و حتی 40 سال در این وضعیت به سر می برند و روی ویلچر هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان یادآورشد: برخی جانباز قطع نخاع از گردن هستند و همه کارهای شخصی این افراد توسط اطرافیان آنها انجام می شود اما این افراد شرافتمندانه صبر می کنند و گلایه و شکوه ندارند.
سردار حسنی سعدی به جانبازان شیمیایی اشاره کرد و گفت: برخی از ناحیه چشم، پوست، ریه، خون، اعصاب، روان و مغز مجروح شده و برخی تلفیقی از مجروحیت ها را دارند.
وی با اشاره به اینکه گروهی از جانبازان قطع عضو هستند افزود: برخی از جانبازان چشم خود را از دست داده اند تا چشم ما به دست دشمن نباشد، آنها از پا افتاده اند تا ما از پا نیفتیم و برخی نیز دست خود را از دست داده اند تا ما دست خود را جلوی دشمنان دراز نکنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به زندگی دشوار جانبازان اعصاب و روان به دلیل تاثیرات گازهای خردل و شیمیایی تصریح کرد: در تمام کشورها افرادی که برای دفاع از وطن دچار عارضه می شوند؛ قهرمان نامیده و تجلیل می شوند.
سردار حسنی سعدی، جانبازان را قهرمانان جامعه معرفی و تصریح کرد: جانبازان ما برای دفاع از دین، ناموس، شرف، خاک و وطن خود جانباز شده اند و در اعتقادات ما بالاترین ایثارگر حضرت عباس (ع) است.
وی بیان داشت: دستگاه های اجرایی، صاحبان نفوذ و تریبون از قهرمانان کشور یاد، تشکر و سپاسگزاری کنند و کمترین حالت این است که به آنها بگویند اگر شما نرفته بودید؛ چه بر سر ما می آمد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه جوانان امروز باید این قهرمانان را بشناسند گفت: برخی جانبازان به دلیل زیاد خوابیدن؛ زخم بستر گرفته و یا بخش زیادی از توانایی و سلامت خود را از دست داده است.
سردار حسنی سعدی با بیان اینکه باید بدانیم جانبازان چه دردها و مشکلاتی را تحمل می کنند و دم نمی زنند از رسانه ها خواست در زمینه معرفی اهداف شهدا، جانبازان و رزمندگان به جامعه تلاش کنند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید این قهرمانان را به عنوان الگو به جوانان و جامعه معرفی کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان داشت: رویگر، محمد کاظمی، محمد رضایی، سید جعفر حسینی، سید عطاالله میرتاج الدینی، امان الله دارابی، منصور شریفی، محمد نوری، مهدی اندرخورند، علی مسجدی، قاسمی، زنگی آبادی، زریسفی و سلطانی از جمله جانبازان قطع نخاعی بودند که طی سال های اخیر در کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
** استفاده از تجربیات دفاع مقدس در سیلاب های اخیر کشور
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز گفت: از تجربیات دفاع مقدس در سیل اخیر نیز استفاده و بهره برداری های زیادی شده است.
بهنام احمدی با اشاره به جایگاه شهدا، جانبازان و رزمندگان افزود: ایرنا همواره در زمینه نشر خاطرات شهدا و دستاوردهای این حوزه عملکرد مطلوبی داشته است.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های اولویت دار ایرنا طی سال جاری نیز پرداختن به سیره و روش شهدا است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.