احمد جمالی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی از 20 اسفند 1397 آغاز شده و تا 20 فروردین امسال ادامه دارد و در این طرح بازرسان گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شهرستان بازدید به عمل می آورند.
وی تصریح کرد: برای حفظ سلامتی مردم و مسافران نوروزی طرح سلامت نوروزی به طور ویژه در رفسنجان در حال اجراست.
وی ادامه داد: از اول تا دهم فروردین امسال یکهزار و 141 مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان به عمل آمده که از این تعداد 248 مورد بازرسی از اماکن، 90 مورد بازرسی از مراکز بین راهی و 35 مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی‌ انجام شده است.
جمالی زاده گفت: با بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی رفسنجان بیش از یکهزار و 557 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته شامل گوشت قرمز و سفید، کنسروجات و غیره جمع آوری و معدوم سازی شد.
جمالی زاده با اشاره به اینکه در این مدت 33 مورد اخطار به متخلفان صادر شده است بیان کرد: 2 مرکز عرضه مواد غذایی در رفسنجان پلمپ و تعطیل و چهار نفر نیز به دادگاه معرفی شدند و سه مورد نمونه برداری از مواد غذایی نیز انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: همچنین در این بازدیدها تعداد 37 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و استخرهای شنا این شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 12 مورد شکایت مردمی داشتیم که به آنها نیز‌ رسیدگی شد.
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جمعیت بالغ بر 311 هزار نفری شهرستان رفسنجان و 37 هزار نفری شهرستان انار را تحت پوشش دارد.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.