به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، 'محمدمهدی افضلی' با بیان اینکه این استان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوانی است، اظهار کرد: در کنار این جاذبه ها زیرساختهای مناسبی جهت ارائه خدمات به گردشگران وجود دارد که منجر به توزیع مناسب سفر در تمام شهرستان های این استان شده است.
وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال شاهد حضور مسافران در دورترین نقاط این استان بوده ایم، افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که انجام شده، شاهد افزایش میزان ماندگاری گردشگران هستیم .
افضلی با اشاره به اینکه رونق اقامتگاه های بومگردی و توسعه گردشگری روستایی یکی از مهمترین دلایل توزیع سفر در شهرستان های استان کرمان شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 318 اقامتگاه بومگردی در سطح این استان پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 گردشگر خارجی در اقامتگاه های بومگردی استان اقامت داشته اند، افزود: بیشتر آنها از کشورهای آلمان، فرانسه،اسپانیا، استرالیا، ایتالیا و آمریکا بوده اند.
وی با اشاره به اینکه میزان اقامت در بومگردی های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: از 28 اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه سالجاری بالغ بر26 هزار نفر در این اقامتگاه ها سکنی گزیده اند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.