به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 20 موزه مشارکتی و غیرمشارکتی است افزود: بازدید از موزه ها از 28 اسفندماه سال 97 تا هفتم فروردین ماه سال جاری ثبت شده است.
وی تاکید کرد: هفتم فروردین ماه سال جاری 35 هزار و 290 نفر از موزه های استان کرمان بازدید کردند در حالی که این آمار در سال گذشته 34 هزار نفر بوده است.
وی افزود: از 28 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه سال جاری باغ شاهزاده ماهان با 65 هزار و 490 نفر در بین موزه های استان کرمان حائز رتبه اول بیشترین تعداد بازدید کننده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان تصریح کرد: حمام گنجعلیخان کرمان با 44 هزار و 790 نفر و ارگ قدیم بم با 44 هزار و570 نفر در رتبه های دوم و سوم بازدید نوروزی قرار دارد.
استان کرمان با سابقه تمدنی و فرهنگی دیرینه و غنی دارای بناها و محوطه های باستانی و تاریخی فراوانی است که از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی بشمار می رود.
این استان هفت اثر جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی را در خود جای داده است.
کرمان آثار باغ شاهزاده، روستای دستکند میمند، کویر لوت و قنات های گوهرریز جوپار، اکبر آباد و قاسم آباد بم را در فهرست آثار جهانی دارد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.