مسلم قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آمار ثبت شده سامانه های تردد شمار، در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان به ترتیب بیشترین حجم تردد در محور بزرگراهی خلیج فارس ( جیرفت ـ کهنوج و بلعکس ) بوده است.
وی ادامه داد: پس از این محور، محورهای جیرفت - بافت و برعکس و رودان کهنوج و برعکس بیشترین حجم تردد را داشته است.
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب کرمان تصریح کرد: 932 خودرو در محورهای هفت شهرستان جنوبی کرمان از طریق دوربین های ثبت تخلفات اعمال قانون شده است.
وی با بیان اینکه این حجم تردد در 10 محور که مجهز به دوربین است ثبت شده است، بیان کرد: در حال حاظر 9 دوربین ثبت تخلف و پنج دوربین نظارت تصویری در محورهای جنوب استان کرمان فعال است.
وی ادامه داد: در سال جدید 11 دوربین نظارت تصویری جدید به مجموع دوربین های موجود در محورها اضافه می شود که هشت دوربین ثبت تخلف هم به مجموع سامانه های رصد الکترونیکی در محورهای جنوب استان اضافه خواهد شد.
قادری اظهار داشت: دوربین های ثبت تخلفات و نظارت تصویری در محورهای ارتباطی، برای ایمنی بیشتر تردد مردم و مسافران، فعال و راه اندازی شده است و رانندگی در محورهای ارتباطی بین شهری و توجه به قانون و رعایت سرعت مطمئنه و در کنار آن نقش نظارتی این دوربین ها می تواند سفری ایمن را رقم بزند.
وی از ثبت لحظه ای تخلفات رانندگان توسط دوربین‌ های ثبت تخلف خبر داد و گفت: افرادی که در طول مسیر و حد فاصل بین دو دوربین با سرعت می رانند و زیر دوربین ها سرعت را کاهش می دهند بدانند از لحظه عبور خودرو از زیر دوربین میزان سرعت و عکس خودرو در سامانه ثبت و به محض عبور از دوربین بعدی، میزان سرعت طی شده محاسبه و در صورت تخطی از سرعت مجاز، تخلف ثبت و اعمال قانون الکترونیکی صورت می گیرد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.