به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی جشنواره 30 سالگی مرکز کرمان شناسی ضمن تبریک به مناسبت سال نو و عید نوروز افزود: برای اجرای برنامه گنج 30 ساله، باید ابتدا گزارش عملکردی ارائه شود و در بخش دیگر باید فعالیت های فرهنگی موثر به بهانه برگزاری این جشنواره اجرا شود.
وی ادامه داد: در بخش سوم، برنامه های گنج 30 ساله، نگاهی به آینده استان کرمان و استفاده از فرصت جشنواره برای برنامه ریزی های آینده استان باشد.
استاندار کرمان با بیان اینکه در برنامه ریزی برگزاری جشنواره گنج 30 ساله به صورت منفک این سه بخش گنجانده نشده است گفت: برنامه ریزی این جشنواره می تواند تغییراتی داشته باشد و استفاده از توانمندی های جشنواره برای توسعه استان کرمان در برنامه گنجانیده شود.
وی اظهار داشت: در کنار برگزاری نمایشگاه گنج 30 ساله، از توانمندی های نمایشگاه باید برای سرمایه گذاری و از اجرا و برنامه های فرهنگی باید در توسعه آینده استان کرمان به صورت موثر بهره برداری شود.
فدائی با بیان اینکه باید به نشست فرهیختگان استان کرمان جهت دهیم گفت: با استفاده از این نشست باید دیدگاه ها، پیشنهادها و نقطه نظرات برای توسعه فرهنگی، اجتماعی، تولیدی و صنعتی آینده استان کرمان جمع آوری شود به خصوص اینکه امسال به نام رونق تولید نام گذاری شده است.
وی تاکید کرد: یکی از معضلات استان کرمان بی رونقی تولید است لذا از فرصت برگزاری جشنواره گنج 30 ساله برای رونق تولید به نحو مطلوب بهره برداری شود و نشست فرهیختگان می تواند در توسعه این استان موثر واقع شود.
**کرمان میزبان ارکست ملی کشور شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: ارکست ملی کشور در روز پنج و 6 اردیبهشت در کرمان برگزار خواهد شد.
محمدرضا علیزاده افزود: این اداره کل در تیم اجرایی جشنواره گنج 30 ساله قرار دارد و به ادارات شهرستانی ابلاغ کردیم و با همکاری فرمانداران در شهرستان ها آن را برگزار خواهیم کرد.
**وظایف شهرداری کرمان برای جشنواره گنج 30 ساله انجام شده است
شهردار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری وظایف خود را برای اجرای جشنواره گنج 30 ساله انجام داده است گفت: تبلیغات محیطی جشنواره گنج 30 ساله آماده سازی شده و تالار بسطای در محل پارک مادر برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است.
سید مهران عالم زاده عنوان کرد: احداث سه سردیس برای برگزاری جشنواره گنج 30 ساله برعهده شهرداری کرمان گذاشته شده که تاکنون 2 مورد رونمایی شده است.
**کتاب گنج 30 ساله کرمان شناسی در کرمان رونمایی می شود
همچنین رئیس مرکز کرمان شناسی در این نشست گفت: کتاب گنج 30 ساله به همراه چند کتاب دیگر که نمادی از فعالیت های سی ساله مرکز کرمان شناسی است چاپ شده و در هفتم اردیبهشت ماه در محل دانشگاه شهیدباهنر کرمان رونمایی خواهد شد.
محمدعلی گلاب زاده با بیان اینکه همایش گنج 30 ساله در دانشگاه تهران به مدت سه روز برگزار خواهد شد اضافه کرد: برنامه های این جشنواره ازجمله افتتاح نمایشگاه توانمندی های گردشگری، تاریخی و علمی شهرستان های استان کرمان هستند و در این برنامه ها از مفاخر فرهنگی شهرستان ها تجلیل خواهد شد.
وی افزود: همچنین به همت مرکز کرمان شناسی ویژه برنامه فرهنگی و هنری در هر شهرستان استان کرمان برگزار می شود.
رئیس مرکز کرمان شناسی بیان کرد: این مرکز 230 ساعت آرشیو شفاهی و 300 عنوان کتاب دارد.
برنامه های جشنواره گنج سی سال و سالگرد تاسیس مرکز کرمان شناسی از 2 تا 14 اردیبهشت ماه امسال در استان های تهران و کرمان برگزار خواهد شد.
اهم برنامه های این جشنواره ازجمله نشست فرهیختگان کرمانی مقیم تهران، گل افشانی تصاویر زنده یاد کرمانی، افتتاح نمایشگاه گردشگری کرمان را باید دید، نمایشگاه برنامه های جنبی، همایش علمی گنج 30 ساله(تجلیل از فرهیختگان، افتتاح نمایشگاه توانمندی های گردشگری، تاریخی و علمی، است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.