احمدامینی روش شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، ناپایداری های جوی که از شنبه آغاز شده تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بارش ها به صورت رگباری و شدید بوده و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد لذا مردم بویژه عشایر از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه ها جدا خودداری کنند.
فرماندار جیرفت اظهار داشت: دامداران و عشایر از بستر رودخانه های فصلی فاصله گرفته و میهمانان نوروزی و سایر همشهریان نیز در این مدت از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ ها و رودخانه ‌ها خودداری کنند و هنگام تردد در جاده‌ های کوهستانی، تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند.
امینی روش از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بروز سیلاب، اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله با پیامدهای آبگرفتگی و سیلاب آماده هستند.
برخی از فعالان محیط زیست جیرفت بر این باورند که، با توجه به انباشت رسوبات زیاد در بستر رودخانه هلیل، احتمال وقوع سیلاب در این مسیر دور از انتظار نیست.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل و در فاصله 230کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.