حمید مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آرامگاه شاه نعمت‌ ‌الله ولی یکی از جاذبه‌ های تاریخی شهر ماهان است که همواره مورد توجه گردشگران در ایام تعطیلات نوروز است.
وی با اشاره به راه اندازی موزه مقبره شاه نعمت الله ولی تصریح کرد: بیش از 150 اثر نفیس و ارزنده از جمله نفیس ترین و ارزشمندترین پته جهان در این موزه نگهداری می شود.
سرپرست اوقاف و امور خیریه ماهان تصریح کرد: این پته یک اثر هنری استثنایی است که بنا به روایتی حدود یکصد سال قبل توسط هشت دختر جوان طی مدت 16 سال دوخته و وقف مقبره شده است.
مرتضوی بیان داشت: نگهداری از چندین پته اهدایی عهد قاجاریه و قرآن خطی مربوط دوران تیموریان و تعدادی اشیاء عتیقه ارزشمند قدیمی از جمله اشیاء این موزه است.
وی با اشاره به موقعیت گردشگری این شهر و قرار گرفتن در محور مواصلاتی کرمان به استان های جنوبی کشور گفت: در ایام تعطیلات نوروزی روزانه بیش از هشت هزار گردشگر داخلی و خارجی از مقبره شاه نعمت الله ولی ماهان بازدید می کنند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه ماهان از ارائه خدمات لازم به گردشگران در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: خیمه معرفت در چهار غرفه پرسش و پاسخ شامل اعتقادی و احکام، غرفه کودکان و نوجوانان شامل هدیه ‌های ملکوتی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، غرفه مشاوره شامل ازدواج، تحصیل، خانواده و کودک و غرفه سخنرانی چند رسانه ‌ای میزبان علاقه مندان است.
شهر ماهان یکی از مناطق خوش‌ آب‌ و هوای استان کرمان است که در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان و در دامنه‌ کوه ‌های جوپار و پلوار قرار دارد.
این شهر با توجه به جاذبه ‌های تاریخی فراوانش و آب و هوایی که با تمامی نواحی اطرافش متفاوت است، از مقاصد گردشگری مهم در استان کرمان به شمار می ‌رود.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.