به گزارش ایرنا، چشمه های آبگرم به عنوان یکی از قابلیت های جذب توریست و توسعه گردشگری شناخته شده در دنیا به شمار می روند.
از سوی دیگر این چشمه ‌ها در دامان طبیعت بویژه جوامع محلی و روستایی قرار دارند که با سرمایه گذاری می‌ توان در این محل ها یک مرکز آب درمانی تاسیس و علاوه بر ایجاد اشتغال، کاهش مشکلات بهداشتی - درمانی با جذب گردشگر به توسعه پایدار جوامع محلی کمک کرد.
روستای سیرچ بخشی در دل کویر است که در 80 کیلومتری کرمان و 25 کیلومتری بخش شهداد قرار گرفته است.
این روستا به دلیل خوش آب و هوا بودن از قدیم به عنوان ییلاق بخش گرمسیری و کویری شهداد و آبادی های تابعه آن به شمار می رفته است.
به گفته کارشناسان این چشمه طبیعی به لحاظ داشتن مواد معدنی در التیام بیماری‌ های پوستی، روماتیسم، عصبی، ناراحتی‌ گوارشی بیماری‌ های مفصلی، استخوانی موثر است و بسیاری از بیماران برای درمان با استفاده از این چشمه معدنی به این منطقه سفر می کنند.
این چشمه معدنی 15 لیتر در ثانیه آب دهی دارد که به صورت جوششی از دل سنگ ‌های آهکی خارج می ‌شود و آب آن سولفاته و دایمی است که پس از گردش در استخرها به صورت رود در دره ‌های شرقی و جنوب شرقی این منطقه جاری می ‌شود که همین امر باعث به وجود آمدن جلو‌های زیبایی در دره‌ های پایین دست آب گرم شده است.
طی چند سال گذشته اقداماتی در راستای ایجاد امکانات اولیه در این منطقه انجام گرفته است.
ایجاد استخر، سکوی نشیمن و نمازخانه از جمله اقدامات عمرانی صورت گرفته در منطقه آب گرم سیرچ است.
وجود چشمه آبگرم و طبیعت زیبا و بکر آن از ظرفیت های است که می توان با وجود آن این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری سلامت در جنوب شرق کشور تبدیل کرد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.