رضا فلاح روز شنبه در خاتمه بازدید از مناطق شرقی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نخستین هدف جمعیت هلال احمر فعالیت با نگاه پیشگیرانه در راستای کاهش تصادفات جاده ای است افزود: امسال افراد با حضور داوطلبانه در پست های هلال احمر به پویش بهرفت(بهبود رفتار ترافیکی) می پیوندند و مسافران با پیوستن به این پویش در طول سفر تعهد اخلاقی می دهند که سبقت و سرعت غیرمجاز نداشته باشند و هدف این پویش بهبود رفتار ترافیکی است.
وی اظهار داشت: امسال طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در حوزه جوان و امداد و نجات با اجرای طرح ایمنی و سلامت از 28 اسفندماه و امداد و نجات از 25 اسفند 97 آغاز شده و تا پایان 16 فروردین ماه امسال ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: در کنار پویش بهرفت، تیم های سهاب اقدامات امدادی و بشر دوستانه را به صورت دوچرخه سوار و پیاده ارائه می کنند و این تیم در مکان های پست های هلال احمر در مبادی ورودی شهرها و در شلوغ ترین و پر بازدیدترین مکان های توریستی ازجمله باغ شاهزاده ماهان، ارگ قدیم بم و پارک مسافر کرمان به مسافران خدمات می دهند.
وی با بیان اینکه 33 پست ثابت و سیار جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در قالب طرح ایمنی مسافران دایر شده است گفت: تاثیر بر رانندگان از طریق همراهان اثربخشی بیشتری دارد لذا فضاهای دوستدار کودک احداث شده و در این فضاها موضوعات صلح و دوستی و حوادث با هدف پیشگیرانه توسط کودکان طراحی و نقاشی می شود.
فلاح ادامه داد: همچنین هلال احمر با برپایی خیمه های نماز و پست های سلامت به مسافران نوروزی استان کرمان خدمات می دهد، 9 پست سلامت در استان کرمان وجود دارد که فعالیت این پست ها از 28 اسفندماه آغاز شده و تا امروز بیش از 13 هزار نفر به پست های ثابت و سیار جمعیت پیوستند و از خدمات سلامت، فضای دوست دار کودک، خیمه نماز و پویش بهرفت بهره مند شدند.
وی افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه امداد و نجات آماده باش کامل هستند زیرا احتمال بارندگی شدید طی ایام نوروز در استان کرمان وجود دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اضافه کرد: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از 25 اسفندماه از طریق 31 پایگاه ثابت و موقت با هدف پوشش حوادث استان احداث شده است.
وی با اشاره به تاثیر خدمات هلال احمر در ایام نوروز بر کاهش حوادث جاده ای گفت: پس از آغاز ایام نوروزی هلال احمر تاکنون در 41 حادثه استان کرمان امدادرسانی کردند که 23 مورد از این میزان جاده ای بوده و مابقی مربوط به سیل و آب گرفتگی و امداد در کوهستان بوده است.
فلاح ادامه داد: در این زمینه 307 نفر حادثه دیده، 300 نفر آسیب دیده، 243 نفر امدادرسانی و 45 نفر توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان اسکان داده شدند و در این حادثه ها 41 تیم درقالب 142 نفر نیروی عملیاتی با 40 دستگاه خودرو استفاده شده است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر در پوشش حوادث آمادگی کامل دارد و امدادگران و نجاتگران هرگونه حادثه ای را در ایام نوروز پوشش می دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه 2 هزار و 500 نفر مسافر نوروزی دیار کریمان تاکنون با امضای میثاق نامه به پویش بهرفت پیوستند تصریح کرد: 2 پایگاه ثابت و یک موقت در بم، یک پایگاه در ریگان، فهرج و نرماشیر حوادث جاده ای را در شهرستان های شرقی استان کرمان طی ایام نوروز پوشش می دهند.
وی گفت: خدمات جمعیت هلال احمر با هدف تلاش برای سلامت انسان ها، به صورت کامل بشر دوستانه، با ایجاد فضای استراحت مسافران و خدمات پیشگیرانه اثربخشی بسیار‌ مناسبی در راستای کاهش حوادث داشته است.
فلاح ادامه داد: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر در استان کرمان از 25 اسفندماه 97 تا پنجم فروردین ماه و از 11 تا 16 فروردین 98 در سه بیمارستان بردسیر، افضلی پور کرمان و بم مستقر است و تیم های واکنش سریع آقایان و بانوان در مرکز استان کرمان در ایام نوروز خدمات امدادی به مسافران می دهند.
وی با بیان اینکه هدف این جمعیت نشاط و شادابی مسافران نوروزی است اظهار داشت: 420 نفر در حوزه جوانان و 500 نفر در امداد و نجات خدمات این جمعیت را تا پایان تعطیلات نوروزی به مسافران نوروزی ارائه می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: سامانه 112 آماده پاسخگویی به سوالات مردم در حوزه های آموزشی، امدادی و کمک های اولیه در ایام نوروز است و همچنین افراد می توانند اطلاعات پایگاه های این جمعیت را از طریق شماره ندای امداد به دست آورند.
وی با بیان اینکه مسافران برای خدمات رسانی بهتر از مسیرهای اصلی تردد کنند گفت: مسافران نوروزی پیش از حرکت آموزش های اولیه امدادی را فرا گیرند و در جاده ها با سرعت مطمئنه برانند.
فلاح با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث تمامی دنیا و در بحران ها مشارکت دارد ادامه داد: سه هزار و 600 بسته غذایی همزمان با آغاز طرح نوروزی این جمعیت بین خانوارهای استان کرمان توزیع شد.
وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان برای سلامت عمومی به صورت داوطلبانه در مناطق محروم با اعزام تیم های پزشکی فعالیت می کند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.