به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: در حوزه فرهنگ عمومی باید شاخص ها را مد نظر قرار داده و با برنامه برای انجام آنها حرکت کنیم و در دوره های مستمر میزان دستیابی به اهداف و شاخص ها را ارزیابی کرد.
وی از فرهنگ عمومی به عنوان زیربنای رفتارهای اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: وجود نابسامانی هایی در حوزه های اجتماعی و اداری نشان می دهد که برای رفع آنها فرهنگ عمومی باید اصلاح شده و ارتقا یابد .
استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه فرهنگ عمومی، سرانه مطالعه است، اظهارداشت: پائین بودن میزان مطالعه غیر درسی در استان و کشور، یکی از مشکلات موجود در جامعه به شمار می رود.
فدائی تاکید کرد: اگر افزایش سرانه مطالعه در جامعه را ارتقا فرهنگی می دانیم باید ببنیم این شاخص در استان کرمان چه میزان است و با چه راهکارهایی می توان آن را افزایش داد.
وی گفت: تاکنون نیز اقداماتی برای توسعه شاخص سرانه مطالعه عمومی در استان انجام شده که باید آنها را مورد بازنگری قرار داد و تکمیل کرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از شاخص های توسعه فرهنگی، وجود وجدان کاری در دستگاه های دولتی است، تاکید کرد: بخش عمده ای از بروکراسی اداری به عملکرد کارمندان بر می گردد و بخش کمی از این بروکراسی مربوط به بخشنامه ها و آئین نامه ها است.
فدائی تاکید کرد: نیت، باور و اعتقاد کارمندان ادارات دولتی در کار کردن آنها تاثیر بسیار زیادی دارد و برای رفع بخش زیادی از بروکراسی اداری، باید اصلاح شود.
وی حمایت از سرمایه گذاری را نیز یکی از شاخصه های توسعه فرهنگی بر شمرد و تاکید کرد: در برخی موارد افراد اعتقادی به حقوق مراجعان ندارند و پس از طرح شکایات نیز روند کار فرد را دشوارتر می کنند که باید دید چرا اینگونه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در سال جاری هفت نشست شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شده است، گفت: امروز شاهد استفاده از ظرفیت های آئین نامه شورای فرهنگی هستیم و در این راستا کارگروه های 6 گانه شورا تشکیل شده است.
محمدرضا علیزاده افزود: در سطح شهرستان های استان کرمان نیز 143 نشست شورای فرهنگ عمومی برگزار شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: هدف اصلی کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان، ترویج فرهنگ و سیره شهدا در زندگی شخصی افراد و ساختار مدیریتی، اجتماعی و کاری بود .
سرهنگ کاظمی افزود: برنامه های کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان تا سه سال آینده و با همکاری مردم و دستگاه ها ادامه می یابد.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.