به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: اگر اعتقاد داریم که مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کاهش قیمت ها، بهبود وضعیت بازار و نظم تولید و مصرف اثرگذار است، باید روی مبارزه با آن بیشتر و دقیق تر کار شود.
وی بر ارائه گزارشات تحلیلی درباره آمار مربوط به قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و ادامه داد: با تحلیل این آمارها می توان به چشم انداز درستی درباره میزان قاچاق کالا و میزان اثرگذاری اقدامات انجام شده دست یافت.
استاندار کرمان تاکید کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کارهای کارشناسی دقیق تری انجام شود تا اثرگذاری لازم را برجای گذارد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نیز گفت: این کمیسیون در استان کرمان از اوایل سال 97 با 2 مساله قاچاق سوخت و قاچاق دام مواجه و در تعامل و هماهنگی با مجموعه های مربوطه با این موارد برخورد شد.
ابراهیم شهریاری افزود: برنامه های سلامت محور کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و صنف مربوطه اجرایی شده و با واحدهای غیرقانونی در زمینه فروش مواد آرایشی و بهداشتی برخورد و این کالاها جمع آوری شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن نیز با انبارهای فاقد کدپستی برخورد شده است، گفت: در سال 97 تمام مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اجرایی شده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه پلیس استان رتبه سوم کشوری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: امسال با همت و تلاش تمامی مجموعه های دست اندرکار، اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان نیز گفت: با تعامل و همدلی موجود بین نیروهای نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و بر مبنای مصوبات استانداری کرمان و فرمانداری ها در حوزه جنوب و شرق استان، مصرف سوخت تحت کنترل درآمده است.
فضل الله اکبری بیان کرد: در بهمن ماه امسال میانگین مصرف رشد بنزین در کشور 12.8 درصد و در استان کرمان چهار درصد بوده است.
وی با اشاره به اینکه تاکید شده که سیستم های پایش تصویری جایگاه های عرضه سوخت تقویت شود، گفت: این اقدام انجام شده و در حال حاضر تمامی جایگاه های عرضه سوخت تا دو ماه تصاویر ضبط شده را نگهداری می کنند.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان اظهارداشت: تعداد جایگاه های دارای کارت سوخت آزاد نیز در استان کرمان کاهش یافته و این کار نیز بر کاهش میزان قاچاق سوخت موثر بوده است.
3029/7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.