سرهنگ ابوذر شیخی پور رو یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به جزئیات برخورد خودرو به دانش آموز قلعه گنجی اشاره کرد و افزود: علت این حادثه، کم توجهی راننده به جلو گزارش شده است.
وی با بیان اینکه این حادثه در روستای کلات مالک از توابع بخش چاه دادخدای قلعه گنج اتفاق افتاده ادامه داد: راننده خودرو هم، معلم بوده که در مسیر عزیمت به مدرسه این اتفاق برایش پیش می آید و در پی آن، یک نفر دانش آموز دختر کلاس اولی جان خود را از دست می دهد.
همچنین رئیس شورای روستای کلات مالک بخش چاه دادخدا به ایرنا گفت: هر روز صبح تعداد 18 نفر دانش آموز و سه نفر کودک پیش دبستانی برای رسیدن به مدرسه از عرض جاده اصلی چاه دادخدا به رمشک عبور می کنند.
فتحعلی نظری ادامه داد: صبح امروز بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری، یکی از دانش آموزان دختر حین عبور از جاده، جان خود را از دست داد.
وی تصریح کرد: سه سال قبل نیز پسر عموی همین دختربچه که از دانش آموزان دبیرستان چاه دادخدا بود بر اثر سانحه رانندگی در همین محدوده جان خود را ازدست داده است.
نظری کم عرض بودن جاده، نداشتن تابلو و خط کشی نکردن آسفالت محل عبور دانش آموزان را از جمله مشکلات این منطقه عنوان کرد.
مدیر اداره آموزش و پرورش قلعه گنج نیز عنوان کرد: طی یک سال گذشته طبق تفاهمنامه ای که با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد کرده بودیم، تمام دانش آموزان مدارس حاشیه جاده های اصلی و فرعی، آموزش های ترافیکی را آموخته بودند.
سعید احمدی اظهار داشت: آموزش به تنهایی کافی نیست و به یک سری از الزامات ترافیکی همچون چراغ راهنما، سرعت گیر و خط کشی عابر پیاده نیاز داریم.
بنا به گفته برخی از اهالی منطقه، مدیر آموزش و پرورش قلعه گنج و برخی از مسئولان برای دلجویی از خانواده این دانش آموز در این روستا حضور یافتند و با مشورت اهالی روستا مقرر شد یک کلاس درس در روستای کلات مالک و نزدیک به خانه های دانش آموزان دایر شود تا دیگر این بچه ها مجبور نشوند برای تحصیل، از عرض این جاده شلوغ عبور کنند.
ام البنین نظری دانش آموز کلاس اول ابتدایی مدرسه فتح المبین کلات مالک بود.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
9875/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.