امین باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرد و غبار به همراه توفان شدید شن که از حوالی صبح امروز در شهرستان ریگان اغاز شده موجب مشکلات تنفسی برای اهالی شده است .
وی تصریح کرد: گرد و غبار شدید که هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود بیشترین شدت آن در مناطق چاه ملک ،800 متری و مناطق پشت ریگ می باشد .
فرماندار ریگان از اعزام اکیپ های امدادی جهت امداد رسانی به روستاهای محاصره در گرد و غبار خبر داد و بیان داشت : تمامی مراکز بهداشتی درمانی در این شهرستان در حالت اماده باش قرار دارند .
باقری تصریح کرد: تردد در محور ترانزیتی ریگان چابهار به دلیل گرد و غبار شدید به کندی انجام می شود .
وی گفت : شهرستان ریگان کانون بحران فرسایش بادی بعد از خوزستان می باشد که در طول هفته نیمی از اهالی این شهرستان با گرد و غبار درگیرند .
فرماندار ریگان بیان داشت: تاکنون گرد و غبار در شهرستان ریگان 16روستا را خالی از سکنه و بیش از 150روستا را در محاصره شن های روان قرار داده است .
باقری با اشاره به افزایش کانونهای بحرانی بادی در شهرستان ریگان در پی خشکسالی چند ساله اخیر بیان داشت :اعتبارات کنونی جوابگوی مهار هجوم شن های روان به روستاهای این شهر ستان نیست .
ریگان با ضریب محرومیت 9یکی از شهرستانهای کمتر توسعه یافته در شرق استان کرمان می باشد که تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.
7442/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.