به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمان به مدت 4 روز به منظور معرفی، عرضه و تبلیغ صنایع دستی این استان در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی عیدانه حضور یافته اند.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور 15 غرفه به استان کرمان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: گلیم شیریکی پیچ، پته دوزی، مسگری، سفالگری و همجوشی شیشه از جمله صنایع دستی می باشد که در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه این نمایشگاه سفره هفت سین این استان با الهام گرفتن از آیین ها، آداب و رسوم و با استفاده از صنایع دستی استان چیدمان شده است.
سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی عیدانه از تاریخ 15 لغایت 18 اسفندماه سالجاری در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپا شده است.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری بشمار می رود و صنایع دستی این استان مانند قالی، گلیم، پته و مصنوعات فلزی شهرت جهانی دارد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.