به گزارش ایرنا، طرح بزرگ باغبان کوچولو برای سومین سال متوالی و با حضور بیش از 2 هزار کودک از مهدهای کرمان و فرزندان شبه خانواده بهزیستی اجرا شد.
این طرح همزمان با روز درختکاری و با حضور سفیر کشور اندونزی، مدیرکل بهزیستی و شهردار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر‌ و برخی مسئولان استانی در کرمان برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این آیین با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست گفت: فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یکی از سرمایه های ملی و ارزشمند جوامع باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود.
عباس صادق زاده با بیان اینکه فرهنگ دوست داشتن طبیعت باید در جامعه نهادینه شود عنوان کرد: بی توجهی به منابع طبیعی و فضای سبز، امنیت حیاتی یک جامعه را به خطر می اندازد.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع و به ابتکار کارشناسان بهزیستی استان کرمان طرح باغبان کوچولو با هدف آموزش و ترویج درختکاری و حفظ محیط زیست و نیز تقویت حس مسئولیت پذیری و احساس تعلق در کودکان به مرحله اجرا در آمد.
وی ادامه داد: این طرح با همکاری شهرداری و سازمان سیما منظر و فضای شهری (پارکها و فضای سبز) به مرحله اجرا گذاشته شد که طی سه سال گذشته به صورت مستمر آموزش این افراد توسط کارشناسان خبره سازمان سیما منظر و فضای شهری ادامه داشته و تاکنون بیش از 12 هزار کودک آموزش دیده اند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار امیدواری کرد: این طرح به عنوان یک ایده ناب در سطح کشور مطرح و به اجرا گذاشته شود
شهردار کرمان نیز با تقدیر و تشکر ویژه از بهزیستی استان در اجرای طرح باغبان کوچولو گفت: باید با همکاری و تعامل مسئولان و مردم چگونگی حفاظت از محیط زیست و زنده نگه داشتن منابع طبیعی را به فرزندان و خانواده ها آموزش دهیم.
سید مهران عالم زاده افزود: فضای سبز در 2 بخش پیرامون شهر و داخل شهر پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: ایجاد و نگهداری فضای سبز داخل شهر مربوط به شهرداری است که هم اکنون 980 هکتار فضای سبز در شهر کرمان وجود دارد که از این میزان 285 هکتار مربوط به جنگل قائم،210 هکتار مربوط به حوزه کمربند سبز و مابقی مربوط به فضای سبز داخل شهر است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز در شهر کرمان موجب سلامت و شادابی جامعه می شود.
محمد فرشاد با اشاره به نقش کارخانه ها و خودروها در آلایندگی هوای شهرها افزود: فضای سبز مانند کارخانه تولید اکسیژن این آلایندگی ها را خنثی و هوای شهرها را سالم می کند.
وی با بیان این که درختکاری و حفظ فضای سبز در فرهنگ ملی و مذهبی ما توصیه شده اظهار داشت: نهادهای دولتی و شهروندان باید در طول سال به امر مهم بپردازند.
فرشاد ایجاد و توسعه فضای سبز شهرها را از وظایف ذاتی شهرداری ها عنوان و تاکید کرد: شورای شهر کرمان نیز در این راستا با اختصاص اعتبارات و تصویب مصوبات پیشنهادی در زمینه فضای سبز از شهرداری حمایت می کند.
رئیس شورای شهر کرمان با بیان این که اقلیم این شهر، توسعه فضای سبز را ضروری کرده است تصریح کرد: شورای شهر نیز بستر قانونی اجرای طرح ها و پروژه های این حوزه را فراهم می کند.
در این مراسم مدیرکل بهزیستی و شهردار کرمان با اهدا لوح سپاس از مدیران و کارشناسان مربوطه به پاس همکاری موثر در اجرای طرح باغبان کوچولو و تلاش در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در بین مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی تقدیر کردند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.