به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی در نشست ستاد خدمات سفر افزود: این استان حضور بسیار خوبی در نمایشگاه سراسری گردشگری تهران داشت بطوریکه توانستیم جاذبه های شاخص کرمان را به خوبی معرفی کنیم.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان تصریح کرد: امسال این نمایشگاه در قالب 200 غرفه صنایع دستی، گردشگری و سوغات به بهترین شکل برپا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اطلاع رسانی و تبلیغ جاذبه های گردشگری استان کرمان در هواپیمایی ماهان، قطار و اتوبوس های بین راهی گفت: این تبلیغات در قالب چهار کلیپ از چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب استان تهیه و پخش خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در رابطه با پارکینگ یخدان مویدی داشتیم امسال برآن شدیم برای حضور بیشتر مسافران و مردم، محل برگزاری بازارچه صنایع دستی شهر کرمان به جاده هفت باغ تغییر یابد.
فرخی ادامه داد: امسال چون سال های گذشته در بیشتر شهرستان های استان بازارچه های صنایع دستی و سوغات خواهیم داشت، گفت: این بازارچه ها محلی مناسبی برای نمایش و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی هر شهرستان خواهد بود.
وی با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان به عنوان پیشانی گردشگری شهر کرمان جهت میزبانی از مسافران نوروزی آمادگی دارد تصریح کرد: با همکاری معاونت عمرانی استانداری و شهرداری مسائل مربوط به این باغ رفع شده است.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می رود و نوروز سال 97 حدود سه میلیون نفر به این استان سفر کردند.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.