محمد حسین یزدانپناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح گیاهانی نظیر آرتی پلکس، گز، تاغ، کهور که با شرایط محیطی و آب و هوای منطقه کویر سازگاری بیشتری دارند کاشت می شوند.
وی تصریح کرد: طرح درختکاری به صورت آزمایشی انجام می شود و در صورت موفقیت می توان به عنوان الگو در حاشیه سایر مناطق کویری نیز اجرا شود.
بخشدار شهداد با اشاره به اشتغالزایی کشاورزی در این بخش گفت: در سالهای اخیر کشت محصول سیر در منطقه رونق گرفته است و پیش بینی می کنیم که برداشت سیر امسال قابل توجه باشد و با قیمت گذاری مناسب به کشاورزان کمک شود.
وی با اشاره به کشت محصولات کم آب ادامه داد: همچنین بزرگترین مزرعه کلزا استان نیز توسط بخش خصوصی در 10 هکتار احداث شده است.
یزدانپناه گفت: در بخش شهداد حدود 70 محصول خرما داریم که سالانه به طور متوسط بیش از 10 هزار تن از باغ های نخیلات منطقه خرما برداشت می شود که عمده آن به استان ها و شهرهای همجوار صادر می شود.
وی تصریح کرد: با مشخص شدن شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان معین اقتصادی بخش شهداد، مدیریت فعالیت ها و زیرساخت های منطقه توسط شرکت توسعه مهر شهداد انجام می شود که اقدامات قابل توجهی در حوزه گردشگری صورت گرفته است .
بخشدار شهداد با اشاره به ثبت جهانی بیابان لوت در سال 95 به عنوان اولین جاذبه طبیعی کشور افزود: این تحول در کنار برنامه های معین منطقه در احداث و نوسازی باغات کشاورزی، اجرای طرح های گردشگری و اشتغالزایی مانند پرورش اسب، تغییر روال زندگی مردم شهداد قابل لمس است.
وی تاکید کرد: تقویت و حمایت از تولیدات صنایع دستی منطقه به شدت مورد توجه است و بازار فروش این محصولات در کنار سایر محصولات کشاورزی نظیر حنا، سدر راه اندازی شده است.
بخش شهداد در 100 کیلومتری شرق کرمان قرار دارد و به عنوان دروازه ورود به بیابان لوت محسوب می شود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.