حجت‌الاسلام امان‌ الله علیمرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور مثال اگر دولت بخواهد لایحه یا دستور العملی را تنظیم و اجرا کند و یا مسئولی را عزل و نصب نماید و یا مجلس قوانین را وضع کند باید با رعایت عینی این بیانیه باشد.
وی با بیان اینکه آحاد ملت نیز بر اساس همین بیانیه از حاکمیت مطالبه داشته باشند تصریح کرد: اگر در بدنه مردم به صورت عینی و واقعی مطالبه گری وجود نداشته باشد ممکن است بخش هایی از حاکمیت به رکود و سستی دچار شوند و این بیانیه در حد شعار و بر زمین بماند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای اینکه بیانیه گام دوم انقلاب عملا نقشه راه انقلاب قرار بگیرد ملت و دولت و حکومت باید به میدان بیایند.
وی گفت: پدیده انقلاب اسلامی در حرکت است تا به آرمان هایش دست پیدا کند و برای اینکه مسیر حرکت جهت آیندگان روشن باشد، ضرورت داشت مقام معظم رهبری با اتکا به تجربیات گذشته راه را نشان دهند.
حجت الاسلام علیمرادی تصریح کرد: همچنین بیانیه گام دوم انقلاب چارچوب نظری و دستورالعملی اجرای بقا و تداوم انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی نظام اسلامی را پدید آورد تا انقلابی بماند، یعنی نظام جمهوری اسلامی و همه ارکان آن انقلابی بمانند تا به دولت و حکومت انقلابی منتهی شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حکومت انقلابی باید با معیارها و ساختارهای مشخص شده اسلام تعریف شود تا این انقلاب به تمدن جدید و نو منتهی شود و الگوی عینی برای همه امت اسلامی ملل حق طلب عالم باشد.
وی اظهار داشت: شعارهای انقلاب فطری، جاودانه و مورد پذیرش همه بشر است و اگر کسی نگران و ناراحت است، دلزده از این شعارها نیست بلکه نگرانی از این جهت است که بعضی از مسئولان از این شعارها رویگردان و پایبندی لازم را نداشته باشند.
حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: لذا این شعارها ضمن جاودانگی و اصالت داشتن، باید محقق گردند و عدالت و استقلال اجرایی شود و عقلانیت و عدالت در همه اجزای حاکمیت حضور پیدا کند تا به کار آمدی نظام تبدیل شود.
وی تاکید کرد: نظام زمانی کار آمد است که اجزای اصلی آن انقلابی باشند و با تمام وجود در جهت اصلاح کاستی ها و تحقق این شعارها قرار عمل کنند و اگر نظام انقلابی عمل نکند آفت بزرگی است و مقام معظم رهبری برای دفع این آفت و ادامه حرکت انقلابی این بیانیه را مطرح فرمودند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جلودار این حرکت نسل جوان کشور خواهد بود و رهبر معظم انقلاب این حرکت را در مناصبی که اخیرا به اشخاص عطا کردند این کار را عینیت بخشیدند، زیرا می خواهند نسل جوان زیر بار حرکت انقلاب قرار بگیرند.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.