محمدحسن کردستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد آبگرمکن خورشیدی همچنین در راستای جلوگیری از قطع درختان برای تامین سوخت، توزیع شده زیرا یکی از سیاست های این اداره کل، حفظ جنگل ها و مراتع است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف توزیع رایگان آبگرمکن های خورشیدی بین روستاییان برای جلوگیری از قطع شاخ و برگ درختان، حفظ ذخایر ژنتیکی و هدایت روستاییان به سمت و سوی استفاده از انرژی های پاک است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از برگزاری همایش حافظان انفال در رودبار جنوب خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، همایش حافظان انفال در این شهرستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هر ساله از سوی سازمان جنگل ها از (15 تا 21 اسفند) هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال منابع طبیعی و آبخیزداری 'منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی' است و بایستی در حفظ و نگهداری این منابع اهتمام ویژه داشت.
کردستانی به تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی پرداخت و گفت: نخستین روز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با محوریت ادارات منابع طبیعی شهرستان های جنوبی استان کرمان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تصرف و تخریب مؤثر و ماندگار و زمین خواری به معنای واقعی وجود ندارد.
483 هزار هکتار جنگل در جنوب کرمان وجود دارد و 99 درصد جنگل های دست کاشت این مناطق دارای سبزینگی است.
جنوب استان کرمان از شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبارجنوب با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.
/7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.