به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی یزدان شهر از توابع شهرستان زرند، افزود: در سال های گذشته تعداد زیادی از بناهای تاریخی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی مرمت ، احیا و با تغییر کاربری مناسب به چرخه اقتصادی این استان وارد شده اند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه طی سال های اخیر رقابت خوبی در بین دستگاه های دولتی در زمینه احیا و مرمت بناهای تاریخی ایجاد شده است.
فرخی با اشاره به اینکه ماندگاری و اقامت گردشگران منوط به برنامه ریزی و آماده کردن بسته های مختلف گردشگری است، گفت: باید مرمت و احیا بناهای تاریخی هر شهرستان در اولویت کار قرار گیرد ولی برنامه ریزی برای دیدن و بهره بردن از آنها نیز اهمیتی ویژه دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان زرند دارای زیرساخت های گردشگری مناسبی برای جذب گردشگران است، تصریح کرد: وجود راه آهن، معادن زغال سنگ، اقامتگاه های بوم گردی، بناهای تاریخی و مناطق گردشگری بکر فرصت خوبی برای حضور گردشگران در مناطق مختلف استان کرمان است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: با توجه به بحران کم آبی باید به دنبال سرمایه گذاری در زمینه هایی چون راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی بود زیرا علاوه بر اشتغالزایی، منابع اقتصادی خوبی را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه تغییر نگاه دستگاه ها و نهادهای دولتی نسبت به گردشگری، بدون شک تغییر نگاه مردم را نیز به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: هنگامی که مردم به ثمرات چشمگیر صنعت گردشگری پی ببرند مطمئنا از کوچکترین فرصت برای جذب و ماندگاری گردشگران استفاده خواهند کرد.
فرخی با اشاره به اینکه تبلیغات هرچه بیشتر از طریق رسانه های جمعی و فضاهای مجازی راهی برای معرفی جاذبه های گردشگری مناطق مختلف شهرستان زرند است، افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر جشنواره های متعددی در این شهرستان برگزار شده است که خود به معرفی ظرفیت های این شهرستان کمک می کند.
وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم در سال 98 اعتبار لازم جهت مرمت حمام تاریخی ، بنای چهار برج و اماکنی که ظرفیت تبدیل شدن به اقامتگاه های بوم گردی یزدان شهر را دارند، تخصیص یابد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.