به گزارش ایرنا، مجتبی محمودی روز چهارشنبه در هشتمین جلسه هماهنگی کمیته ارتقای ایمنی حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان به میزبانی شهرستان عنبرآباد افزود: کمیته ارتقای ایمنی حمل و نقل در جنوب استان با هدف ساماندهی و هماهنگی های بهتر بین بخشی و دستگاه های همکار و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در محورهای ارتباطی جنوب کرمان از ابتدای امسال راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 14 نفر فوت شده حوادث رانندگی در شهرستان عنبرآباد داشته ایم گفت: طبق بررسی های انجام شده 9 نفر از فوت شدگان راکبان موتورسیکلت ها بوده اند که از عرض جاده و بدون توجه به قوانین رانندگی عبور می کردند.
محمودی بیان کرد: تعداد کشته شدگان امسال تاکنون در اثر حوادث رانندگی در جنوب استان 209 نفر در 109 فقره تصادف است.
وی افزود: تعداد کشته شدگان امسال نسبت به سال گذشته تا کنون پنج نفر کاهش داشته است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای امسال در حوزه ایمنی و نصب علائم راهنمایی در محورهای ارتباطی شهرستان عنبرآباد بیش از 9 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: امسال برای ایجاد تردد ایمن و روان از بستر حمل و نقل جاده ای برای روکش آسفالت، تعریض محورها، حذف نقاط حادثه خیز و تیغ زنی محورهای روستایی 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.
محمودی گفت: همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان علی رغم هزینه های سنگین نگهداری و ایمن سازی محورها، هر ساله با تمام توان برای کاهش تصادفات تلاش می کنند اما رعایت نکردن قوانین توسط برخی رانندگان سبب بروز تصادفاتی می شود که به نوعی همه تلاش ها در زمینه کاهش تصادفات را تحت تاثیر قرار می دهد.
فرمانده پلیس راه جنوب استان کرمان در ادامه این نشست با بیان اینکه مجوز راه اندازی پلیس راه شهرستان عنبرآباد ابلاغ شده است گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و تقویت گشت های پلیس بویژه در محدوده بزرگراه خلیج فارس در نوروز امسال، گشت های پلیس نیز تقویت خواهد شد.
سرهنگ دادمولا آبکار ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در زمینه اجرای طرح های ایمن سازی محورهای ارتباطی تصریح کرد: اقدامات ایمن سازی این اداره کل به ویژه در زمینه آشکار سازی نقاط حادثه خیز، ایجاد شیب شیروانی و شانه سازی محورها، باعث کاهش خسارت های جانی و مالی در هنگام بروز تصادفات جاده ای شده است.
فرماندار عنبرآباد نیز در ادامه این نشست با اشاره به وجود چهار نقطه حادثه خیز در محور مردهک گفت: با همت اداره راهداری این شهرستان یک نقطه، ترانشه برداری شده و سه نقطه دیگر نیاز به رفع عیب دارد.
نادر ملایی با بیان اینکه حداقل مسیرهای جهاد آباد تا میثم آباد در محور بزرگراهی خلیج فارس پر حادثه ترین محورهای عنبرآباد به شمار می روند افزود: یک هزار و 850 متر نصب و اصلاح گاردریل در محور بزرگراهی خلیج فارس توسط اداره راهداری صورت گرفته که این اقدام نقش تاثیرگذاری در کاهش تصادفات دارد.
ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده های جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را زیر پوشش دارد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.