به گزارش ایرنا ، محمد عارفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز وکیل با بیان اینکه وکیل مترجم سخنان عامیانه طرفین دعوا است افزود: یکی از وظایف مهم وکیل ترجمه سخنان عامیانه ارباب رجوع به محاکم است و می خواهد دفاع کند.
وی گفت: وکیل می خواهد، بگوید این انسان قتل کرده مجازاتش قصاص است نمیشه قبل از صدور قطعی حکم عناوین سارق، قاتل و غیره را نسبت دهیم.
عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه جایگاهی که قانون گذار برای وکیل در نظر گرفته متاسفانه در حال حاضر اجرایی نمی شود گفت: به دنبال اجرای قانون در ایران هستیم و در خارج از مرزها نیز می توانیم؛ اظهار نظر کنیم.
عارفی با تاکید براینکه وکیل مستقل با استقامت و اقتدار می تواند حرف خود را بزند و از مردم دفاع کند اما وکیل وابسته و تحت الامر و ترسو نمی تواند؛ دفاع کند یادآورشد: 193 کشور عضو سازمان ملل هستند و ایران و ایرلند تشکیلات موازی قانون وکلا را وضع کردند و البته با اعتراض مردم، در ایرلند این مساله حذف شد.
وی با بیان اینکه وکیل یک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای حقوق نیست بلکه این علم مقدمه و لازمه وکالت است تصریح کرد: وکیل باید آموزش وکالت را ببیند و آن چیزی که 100 سال پیش بین وکلا بوده به وکلای جوان سینه به سینه منتقل شود.
**نیاز مردم به وکیل ضروری است
عضو دیگر هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مشاوره حقوقی و قانونی باید فرهنگ سازی شود تصریح کرد: باید لزوم مشاوره برای افراد حقیقی و حقوقی تبیین شود.
سعید نیکخواه با بیان اینکه نیاز مردم به وکیل یک ضرورت است و در راستای آشنایی با قوانین بسیار موثر است گفت: مردم از تمام مسائل حقوقی و قوانین آگاهی ندارند و به‌ همین دلیل وجود یک وکیل می‌ تواند آنها را از حقوق خود آگاه کند.
** قانون جدید عدم امنیت شغلی در وکلا ایجاد کرده است
علی فیروزمند نائب رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان نیز با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا وکیل زیرمجموعه قوه قضائیه نیست گفت: با تصویب این قانون عدم امنیت شغلی در وکلا ایجاد کرده است و اگر نیاز به وکلای بیشتر در کشور داریم لازمه آن موازی ‌کاری نیست.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.