به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی روز جمعه در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه ثارالله در راستای برگزاری کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان افزود:
فرهنگ شهدا و رویکرد دفاع مقدس همانطور که نیروهای مسلح ما از زیر صفر به قدرتمندترین نیروی منطقه تبدیل کرد و ایران را دارای قوی ترین قوا کرد می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.
وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، ناشران و نمایشگاه دفاع مقدس انقلاب اسلامی و قرآن و عترت اظهار داشت: حل مشکلات در گرو اقدامات فرهنگی و ارائه فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهدا است و این فرهنگ، زیرساخت تمام پیشرفت های کشور است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در همه عرصه هایی که پیشرفت های خیره کننده ای وجود دارد بی شک انسان های ایثارگر و از خودگذشته ای حضور داشته اند.
وی گفت: زمانی به افراد از خود گذشته مراجعه می کنید می بینید که از شهدا الهام گرفته اند.
سردار نقدی تاکید کرد: تمام افرادی که خدمات زیادی به کشور ارائه کرده اند از شهدا الهام و الگو گرفته اند و فرهنگ شهدا داروی شفابخش تمام مشکلات کشور است و اگر مشکلاتی وجود دارد و کار پیش نمی رود نتیجه دور شدن از این فرهنگ غنی است.
وی ادامه داد: کارهایی که در اینگونه نمایشگاه ها انجام می شود به نوعی جهادی بزرگ برای پیشبرد کشور در همه عرصه ها است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه افرادی که در تمام عرصه ها تلاش می کنند که جلوی مفسده ای را بگیرند و یا فرهنگ درستی را بسط دهند از سرچشمه مکتب شهدا می توانند بهره بگیرند.
وی افزود: اگر فرهنگ شهدا بسط پیدا کند درمان تمام دردها و موجب پیشرفت کشور می شود.
سردار نقدی تاکید کرد: اینگونه نمایشگاه ها و نشر این کتاب ها کار بزرگی است و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز خواسته منطقی است و احساسی نیست و تاکید معظم له در ترویج ادبیات، فرهنگ و هنر دفاع مقدس این مهم را نشان می‌ دهد.
وی بیان کرد: امسال تعدا آثار و تالیفات جدید در حوزه دفاع مقدس به دلیل گرانی کمتر از سال قبل بوده لذا باید در این زمینه تدبیر کرد و کارگروه هایی در زمینه حفظ آثار دفاع مقدس تشکیل شود.
وی گفت: پدر و مادر شهدا منبع خاطرات شهدا و سرمایه بی نظیری هستند لذا تا این افراد حضور دارند باید از وجودشان استفاده کرد.
سردار نقدی تصریح کرد: بین المللی کردن فرهنگ دفاع مقدس و نهضت ترجمه نیز باید فراگیر شود و جا دارد همه دانشگاه ها در این عرصه وارد شوند و از الگوهای دفاع مقدس استفاده کنند.
وی ادامه داد: لذا باید در این راستا از خود مردم استفاده کرد و همواره دنبال برنامه های اداری نباشیم و دین خود را به شهدا ادا کنیم.
وی با اشاره به وجود هزاران موسسه زبان خارجه در کشور گفت: می توان در راستای ترجمه و بین المللی کردن فرهنگ دفاع مقدس از این موسسات استفاده کرد.
سردار نقدی گفت: از دولتمردان می خواهیم رویکرد شهدا و دفاع مقدس را در اقداماتشان نشر دهند.
در پایان این آیین از برترین های نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت تجلیل شد.
10 هزار عنوان کتاب و آثار فرهنگی در نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت کرمان به نمایش گذاشته شد که چهار هزار و 500 مورد کتاب دفاع مقدس، هزار و 500 مورد کتاب در مورد انقلاب اسلامی، هزار مورد کتاب در زمینه قرآن و عترت و غیره در حدود هفت هزار متر مربع در حسینیه ثارالله کرمان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.