به گزارش ایرنا، سید مهران عالم زاده روز جمعه در آیین افتتاح پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان افزود : میدان ارگ، میدان شورا و پارک گردشگری کرمان از سال آینده پیاده رو محور خواهند شد.
وی اظهار داشت: شهرداری کرمان طی یکسال گذشته به دنبال احداث زیرساخت ها و پرداختن به حوزه مردم محور در این شهر بوده و به مردم کرمان نوید می دهیم تا پایان سال 10 فضای پیاده راهی اجرا و بهره برداری خواهد شد.
شهردار کرمان اضافه کرد: از 27 اسفندماه امسال تا 27 فروردین سال آینده برنامه های فرهنگی متنوعی در فضاهای شهر کرمان اجرا می شود.
وی گفت: از تمامی نخبگان و متخصصان کرمان می خواهیم شهرداری را از خود بدانند و با این دستگاه مشارکت فکری و عملی داشته باشند و از تمامی نظرات و پیشنهادات سازنده در این زمینه استقبال می شود.
عالم زاده افزود: مردم با استفاده از فضای مجازی می توانند با شهرداری کرمان ارتباط داشته باشند و نظرات خود را به این دستگاه منتقل کنند.
وی با بیان اینکه باید قدردان مردم باشیم تصریح کرد: طی سه سال گذشته شهروندان و کسبه برای اجرای پروژه میدان آزادی مسائل و مشکلات را تحمل کردند و اکنون انتظارها به سرانجام رسیده است.
شهردار کرمان ضمن تقدیر از افراد دخیل در پروژه میدان زیرگذر میدان آزادی کرمان گفت: همدلی خوبی در شورای اسلامی، شهرداری و استانداری کرمان وجود دارد و این امر موجب کاهش دغدغه و رفع مشکلات شهری شده است.
وی ادامه داد: کرمانی ها می توانند پروژه های بزرگ را به سرانجام برسانند و نماینده گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان فردی بومی کرمان طرح میدان آزادی را به خوبی به سرانجام رسانده است.
عالم زاده بیان کرد: باید حوزه ترافیک کرمان فرهنگ سازی شود و برای رفع نگرانی های شهری در پروژه زیرگذر میدان آزادی تمایل داشتیم مردم در میدان حرکت کنند و تصمیم گیری شد سه ماه به صورت آزمایشی مردم از سطح زمین عبور کنند تا بهترین طرح برای میدان آزادی طرحی انتخاب شود که مسائل ترافیکی را رفع و عابر در سطح صفر حرکت کند.
وی گفت: فضای روی میدان آزادی به فضای سبز اختصاص می یابد و این فضا در عید نوروز اجرایی می شود.
** شورای اسلامی کرمان پشتیبان طرح های توسعه ای است
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین گفت: شورای اسلامی پنجم کرمان در طرح های توسعه ای از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود و در این راه همواره پشتیبان این طرح ها خواهد بود.
محمد فرشاد افزود: تاکنون هیچ پیشنهاد و لایحه شهرداری در شورای اسلامی پنجم کرمان بلاتکلیف نمانده است و تقاضاهای مردم برای بیش از 2 سال آینده شهرداری ازجمله ساماندهی میدان هفت باغ، ایجاد پارکینگ مناسب ساماندهی ترافیک و بهبود حمل و نقل عمومی، زیبا سازی شهر و احیای بافت تاریخی، توسعه فضای سبز، توسعه زیرساخت فرهنگی و اجتماعی تسریع در تعیین تکلیف محور کوثر و شهید مطهری و توسعه متوازن شهر کرمان در دستور کار قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: برای تحقق برنامه های شورای اسلامی و شهرداری کرمان نیاز به پشتیبانی استانداری کرمان، نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان قضایی و نیروی انتظامی، رسانه ها و مدیران شهری دارد.
رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان تاکید کرد: برنامه ریزی در شورای اسلامی شهر کرمان در راستای انجام امور و خدمات، ایجاد زیرساخت ها و تبدیل درآمد شهرداری به سرمایه و دارایی ماندگار با احداث تقاطع ها، بلوارها و پارک ها بوده است.
وی گفت: شهر کرمان بزرگترین و حساس ترین شهر منطقه جنوب شرق کشور است و طی سالهای گذشته مرکز اداره و توسعه این منطقه بوده و این شهر دارای ظرفیت های نهفته فراوانی است که باید توسط شهرداری کرمان به بالفعل تبدیل شود.
فرشاد عنوان کرد: سال 1300 شهرداری کرمان تاسیس شده و فعالیت های شهری حاصل برنامه ریزی و فعالیت تمامی شوراهای اسلامی و شهرداری ها بوده است.
مراسم افتتاح زیرگذر میدان آزادی کرمان با حضور استاندار کرمان، معاون امور عمرانی استاندار، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران و مسئولان استانی و کشوری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.
پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان در مهرماه سال 94 توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و گروه تخصصی شهید رجایی آغاز شد و اینک به بهره برداری رسیده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.