به گزارش ایرنا، اصغر مکارم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمینه حوادث و بلایا باید آموزش را جدی بگیریم، افزود: کشور ایران در ردیف کشورهایی پر مخاطره قرار دارد و طی سال های اخیر آمار مرگ و میر ناشی از زلزله در این دیار قابل توجه است و این، ضرورت کار و تلاش در این عرصه را می رساند.
وی با بیان اینکه بروز مخاطرات طبیعی به اراده بشر نیست اما بسیاری از عوارض را می توان با آموزش در جامعه به حداقل برسانیم، تصریح کرد: از زلزله بم درس های بسیاری گرفتیم و بعد از این اتفاق بود که مراکز دانشگاهی در زمینه حوادث طبیعی به شکل جدی دنبال شد اما آنچه مورد انتظار و مطلوب بوده، هنوز محقق نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: اصلی ترین اقدامات برای کاهش صدمات در بلایا آموزش، آمادگی و واکنش و بازسازی است که اگر در این بخش ها خوب عمل کنیم، بسیاری از صدمات و تلفات را نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه سه گسل در جنوب کرمان وجود دارد، اظهار داشت: در صورت نبود آموزش و آمادگی لازم، با فعال شدن هر یک از این گسل ها صدمات قابل توجهی به منطقه وارد می شود و برگزاری سمینار مدیریت سلامت در بلایا، توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می تواند سرآغاز یک فعالیت بلندمدت باشد.
سمینار مدیریت سلامت در بلایا با حضور معاون حلال احمر کشور و روسای دانشگاه های علوم پزشکی منطقه هشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.
این سمینار در 2 نوبت اول و دوم اسفند ماه سال جاری و چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال 98 در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می شود.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.