به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی روز چهارشنبه در کارگروه گردشگری شهرستان کهنوج افزود: جنوب استان دارای طبیعت بکر و ظرفیت های بسیار خوب گردشگری است که می توان با ایجاد زیرساخت های لازم تعداد کثیری از گردشگران را به این منطقه جذب کرد.
وی تغییر نگاه دستگاه ها و نهادهای دولتی نسبت به گردشگری؛ حمایت و ارائه طرح های تشویقی به سرمایه گذاران بخش گردشگری را لازم و ضروری دانست و گفت: با ایجاد این ساختارها انگیزه سرمایه گذاران برای فعالیت در صنعت گردشگری بیشتر خواهد شد.
فرخی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان قطب کشاورزی کشور است و ظرفیت راه اندازی گردشگری کشاورزی را دارد گفت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، عرضه و نمایش محصولات کشاورزی و آداب و رسوم مردم این منطقه می تواند زمینه حضور گردشگر را فراهم آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان تصریح کرد: جنوب استان کرمان این ظرفیت را دارد که قطب تهیه محصولات صنایع دستی حصیری باشد چرا که امکانات و مواد اولیه این نوع صنایع دستی در این شهرستان به صورت انبوه و رایگان وجود دارد.
وی افزود: این نوع صنایع دستی نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد که معین های اقتصادی و سرمایه گذاران در این منطقه می توا ند با راه اندازی کارگاه حصیربافی در این منطقه زمینه اشتغال و جذب توریسم را فراهم آورد.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.