به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه طرح امنیتی جنوب و شرق استان کرمان امروز با حضور فرماندهان ارشد نیروی انتظامی استان در جیرفت برگزار شد.
** کشف یکهزار و 800 کیلوگرم مواد مخدر در کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستاورد‌های طرح عملیات مشترک پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز جنوب و شرق استان کرمان گفت: بیش از یکهزار و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 11 شهرستان کرمان کشف شد.
سردار رضا بنی اسدی فر افزود: این رزمایش 6 روزه طی 2 مرحله در جنوب و شرق استان کرمان اجرا شد.
وی افزود: انتخاب زمان این عملیات به خاطر نزدیک شدن به ایام نوروز و سال جدید و آمادگی 11 شهرستان جنوب و شرق استان کرمان برای ایجاد یک بستر آرامش برای مردم و گردشگران داخلی و خارجی است.
فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: بسیاری از دستاورد‌ها نتیجه اقدامات پیچیده‌ پلیس بود.
وی تصریح کرد: 70 درصد آمار جرایم خشن مربوط به جنوب و شرق استان است و می‌ طلبد که در حوزه پیشگری، تمرکز بیشتری داشته باشیم.
فرمانده ارشد انتظامی استان اظهار داشت: در راهپیمایی 22 بهمن مردم، ولایت مداری خود را مجدد اعلام کردند و نشان دادند بیش از گذشته پشتیبان دولت و نظام بوده و هستند و مسئولان باید نسبت به این ملت ادای دین کنند.
سردار بنی اسدی فر گفت: اجرای ماموریت‌ های طرح عملیات مشترک پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز جنوب و شرق استان کرمان با رعایت حقوق شهروندی و تکریم مردم انجام شد.
وی افزود: کشف بیش از یک تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 11 شهرستان، در بخش تخلفات راهنمایی و رانندگی 11 هزار و 900 فقره برخورد قانونی و بیش از 410 فقره کشف سرقت انجام شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در این طرح 16 قاتل فراری دستگیر و 129 وسیله نقلیه تحت تعقیب توقیف، 154 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و 25 سارق زورگیر دستگیر شدند.
** پاکسازی 40 منطقه آلوده جیرفت
سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت نیز از پاکسازی 40 نقطه جرم خیز و آلوده در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا محمدرضایی افزود: این طرح با رمز 'یا فاطمه الزهرا (س)' به مدت چهار روز پنهان و 2 روز آشکار با هدف پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز از لوث وجود اراذل و اوباش، متهمان تحت تعقیب، مواد مخدر سنتی و صنعتی، کشف اموال سرقتی، دستگیری سارقان و مقابله با قاچاقچیان سوخت برگزار شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت.
سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت در ادامه به برخی از دستاوردهای این طرح اشاره و تصریح کرد: در این طرح مشترک، تیم های عملیاتی اقدام به پاکسازی 40 منطقه آلوده و جرم خیز در شهرستان جیرفت کردند که منجر به دستگیری 255 متهم تحت تعقیب مقامات قضایی، دستگیری 32 سارق و کشف 42 فقره سرقت شد.
سرهنگ محمدرضایی، دستگیری 2 قاتل متواری و توقیف 224 دستگاه وسایل نقلیه متخلف و تحت تعقیب مقام قضایی و صدور 2هزار و 260 قبض جریمه برای خودروهای متخلف را از دیگر دستاوردهای این طرح اعلام کرد.
وی ادامه داد: همچنین کشف 444 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 10 قاچاقچی در این زمینه و 33 خرده فروش مواد مخدر را از دیگر نتایج این طرح اعلام کرد.
محمدرضایی گفت: پلیس، طرح های پاکسازی را زیربنای رشد و ارتقای امنیت می داند و امید است با اثربخشی اینگونه فعالیت ها به مشارکت حداکثری شهروندان و استمرار امنیت پایدار دست یابیم.
** ارتقای امنیت اجتماعی نتیجه اجرای طرحهای هدفمند انتظامی است
فرمانده انتظامی رودبارجنوب نیز از اجرای موفقیت آمیز رزمایش 2 روزه پاک سازی شهرستانهای جنوبی و شرقی استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا فیروزبخت افزود: این طرح بعد از اتمام مرحله شناسایی و برآورد اطلاعاتی با هدف ارتقای احساس امنیت بین شهروندان و پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌ خیز از لوث وجود مجرمان و هنجارشکنان به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: در این طرح 178 نفر از متهمان تحت تعقیب مقام قضایی، 20 سارق عادی و 2 سارق مسلح دستگیر و در مجموع 60 فقره سرقت کشف شد.
سرهنگ فیروزبخت، کشف 11 دستگاه موتورسیکلت و چهار دستگاه خودروی سرقتی و کشف هفت هزار لیتر فرآورده نفتی خارج از شبکه را از دیگر دستاوردهای این طرح برشمرد.
وی مهمترین دستاورد این طرح را کشف مقادیر قابل توجهی سلاح ممنوعه به همراه مهمات مربوطه، کشف یک فقره آدم ربایی و دستگیری 2 نفر آدم ربا، دستگیری 6 شرور و عامل ناامنی، دستگیری یک قاتل، دستگیری چهار قاچاقچی و 30 معتاد متجاهر و کشف بیش از 40 کیلوگرم انواع مواد مخدر عنوان کرد.
سرهنگ فیروزبخت با بیان اینکه احقاق حق افراد زیان دیده از اولویت های اصلی پلیس است، گفت: اجرای طرح های هدفمند انتظامی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی به طور ویژه در دستور کار سبز پوشان عرصه نظم و امنیت قرار دارد.
گزارش: هادی شفیعی
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.