به گزارش ایرنا، معاون پشتیبانی و پارلمانی وزارت نیرو طرح آبرسانی به هماشهر سیرجان را که به گفته رئیس اداره آب و فاضلاب شهری سیرجان با هزینه 50 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و داخلی به اتمام رسیده است را افتتاح کرد.
مجید میرشاهی افزود: با احداث 6 کیلومتر خط انتقال و حفر و تجهیز یک حلقه چاه و آبدهی 50 لیتر آب آشامیدنی در ثانیه هزار و 700 خانوار در سیرجان از نعمت آب سالم بهره مند شدند.
همچنین امروز عملیات بازسازی شبکه و خط انتقال آب آشامیدنی بخش پاریز سیرجان به طول هفت کیلومتر به بهره برداری رسید. این طرح نیز با هزینه 35 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و 70 لیتر آبدهی در ثانیه مشکلات آبرسانی به مردم بخش و شهر پاریز را برطرف کرد.
معاون پشتیبانی و پارلمانی وزیر نیرو سپس مجتمع آبرسانی روستایی روستاهای کران و دهسراج سیرجان را افتتاح کرد که در این طرح نیز با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و 11 کیلومتر ایجاد خط انتقال و اعتبار 16 میلیارد ریال از اعتبارات آب روستایی 850 خانوار روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
معاون پشتیبانی و پارلمانی وزارت نیرو، بدو ورود به سیرجان از سد تنگوئیه نیز بازدید کرد و در جلسه ای که با هدف بررسی برخی مشکلات آبی و حق آبه کشاورزان پایین دست برگزار شد گفت: برای حفاظت از منابع آب باید زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم و در این راستا مدیریت و صرفه جویی آب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
رضا انجم شعاع افزود: بحران آب جدی است و نمی توانیم در برابر این مشکل راهکارهای مناسب و اقدامات جدی نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: سرانه مصرف آب در استان کرمان رو به افزایش است و می توانیم با مدیریت بهینه مصرف و راهکارهای لازم بحران را مهار کنیم.
3029/7435
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.