به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی روز دوشنبه در آیین اختتامیه دوره های آموزشی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی استان کرمان که با حضور مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور در محل هتل جهانگردی برگزار شد افزود: کارگاه آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد به مدت 2 روز و در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این کارگاه مباحثی چون گردشگری پایدار، پایداری گردشگری در مفهوم و عمل، روش های تعامل با جامعه محلی، نقش و فعالیت تشکل ها در زمینه حفظ میراث فرهنگی، احیاء صنایع دستی بومی و ترغیب جامعه به ارتباط هر چه بیشتر با آن ها تدریس شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه صندوق های کارآفرینی می توانند به توسعه تشکل های مردم نهاد بویژه در حوزه میراث فرهنگی کمک کنند بیان داشت: حمایت از سازمان های مردم نهاد (سمن ها) موجب پویایی و ایجاد روحیه بین اعضاء این تشکل ها شود.
فرخی با بیان اینکه استان کرمان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوانی است که استفاده بهینه از این آثار نیازمند همکاری و مشارکت مردم است گفت: حق استان کرمان در حوزه گردشگری محقق نشده و امیدواریم با برگزاری این چنین جلساتی و حضور همیشگی تشکل های مردمی در کنار اداره کل میراث فرهنگی بتوانیم موفق تر از گذشته عمل کنیم.
وی با بیان اینکه امروز نقش تشکل های اجتماعی فراتر از گذشته است افزود: یکی از مولفه های پیشرفت کشور وجود تشکل های مردمی قوی و تاثیرگذار در کنار بخش دولتی و خصوصی است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.