به گزارش ایرنا، این کارگران که برخی بیش از پنج سال سابقه فعالیت در شرکت فولاد زرند را دارند خواستار توقف برخی استخدام های غیر بومی و داشتن امتیاز نسبت به افراد فاقد سابقه در این شرکت شدند.
این افراد در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شرایط آلایندگی و برداشت از منابع طبیعی شهرستان زرند گفتند: مردم زرند ویژگی های استخدامی در این کارخانه را دارند اما متاسفانه همچنان در بخش های غیر تخصصی نیز از نیروهای غیر بومی استفاده می شود.
آنان همچنین خواستار رسیدگی به مطالبات پرداختی ها، بیمه و تعیین تکلیف و تغییر وضعیت کارگران روزمزد و پیمانکاری به قراردادی در استخدامی ها شدند.
**با وجود ضرر و زیان ها، افراد غیر بومی استخدام می شوند
یکی از کارگران به نمایندگی از نیروهای پیمانکاری شرکت فولاد زرند ایرانیان به خبرنگار ایرنا گفت: در آزمون استخدامی اخیر شرکت کردیم و کارگران با سابقه شرکت در این آزمون پذیرفته نشدند و افرادی غیربومی از دیگر استان ها و شهرستان ها با داشتن اولویت استخدام شدند و اکنون مشغول به کار هستند.
سید مجتبی حسینی افزود: متاسفانه برخی از کارگران شرکت فولاد زرند که با وجود اینکه آلایندگی و ضرر و زیان این کارخانه به دام ها، محصولات کشاورزی و هوای این منطقه آسیبی جدی وارد کرده از مزایای اشتغالزایی این شرکت بی بهره مانده اند.
وی اظهار داشت: خانواده و نزدیکان برخی افراد بومی در این کارخانه نقص عضو شدند اما همچنان در صف انتظار استخدامی قرار دارند.
این کارگر بومی شرکت فولاد زرند ایرنیان تصریح کرد: بیش از پنج سال پیش مسئولان شرکت میدکو و فولاد زرند وعده استخدامی در این شرکت را به نیروهای پیمانکاری داده اند و تاکنون اجرایی نشده است.
وی افزود: برای اغتشاش و بی ادبی جمع نشده ایم و می خواهیم از خواسته به حق صنفی خود دفاع کنیم.
**وعده های استخدامی شرکت فولاد زرند محقق نشده است
یکی دیگر از کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان گفت : بیش از چهار سال در این شرکت فعالیت می کنم و در برخی اوقات پرداختی حقوقمان از سوی پیمانکار بیش از چهار ماه معوق می شود و بیمه ما به صورت منظم پرداخت نمی شود.
امید متصدی زاده اضافه کرد: نیروهای استخدامی کارفرمایی جدید اینک به محل وارد شده و کاربری کمتری دارند و تمامی فعالیت ها بر عهده نیروهای پیمانکاری است که تعیین تکلیف نشده اند.
وی گفت: مسئولان شرکت وعده پیگیری و استخدامی نیروهای پیمانکاری را می دهند و تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.
این کارگر بومی زرند ادامه داد: افرادی که شرکت را ساختند و بومی منطقه هستند استخدام نمی شوند در حالی که افراد غیر بومی و بدون سابقه فعالیت به عنوان نیروی کارفرمایی اشتغال به کار شدند.
**کارگران بیکار فولاد زرند در بخش های دیگر اشتغال به کار می شوند
مشاور مدیرعامل میدکو در امور انتظامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با تدبیر مدیریت ارشد این شرکت با اتمام فعالیت پیمانکاری و بیکاری کارگران آن، تا رسیدگی به وضعیت کامل افراد در بخش های دیگر پیمانکاری اشتغال به کار می شوند.
هوشنگ پوررضاقلی با اشاره به ساختار کارفرمایی و پیمانکاری شرکت فولاد زرند ایرانیان عنوان کرد: سیاست میدکو و زیسکو(فولاد زرند ایرانیان) بر بومی گزینی و اشتغالزایی در منطقه است و در استخدامی ها افراد ساختار پیمانکاری امتیازی ویژه در مقایسه با افراد خارج از شرکت دارند.
وی ادامه داد: اما کارگران پیمانکاری شرکت فولاد زرند ایرانیان تمایل دارند بلافاصله پس از اتمام هر پروژه وارد ساختار کارفرمایی شوند و توجهی به آمادگی برای استخدام و افتتاح کامل این شرکت ندارند.
مشاور مدیرعامل میدکو در امور انتظامی گفت: افراد معترض علاوه بر تضمین استخدام، درخواست هایی برای پرداخت معوقات خود از پیمانکار داشتند که توسط مسئولان منابع انسانی در این شرکت و شهرستان زرند و هماهنگی با پیمانکار این مشکلات بررسی و برطرف می شود.
وی با اشاره به خواسته بومی گزینی معترضان افزود: تمامی نیروهای کارگری، 98 درصد از افراد کارشناس به بالا بومی شهرستان زرند هستند و تعداد افراد غیربومی در مدیریت ارشد شرکت فولاد زرند ایرانیان نیز به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد.
شرکت فولاد زرند ایرانیـان (سهامی خاص) در سال 87 با سرمایه گذاری شرکت هلدینـگ توسعـه معادن و صنایـع معدنی خاورمیانه (میدکو) تاسیس شده است.
شهرستان زرند در فاصله 70 کیلومتری کرمان قرار گرفته است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.