به گزارش ایرنا، محمد جواد فدایی عصر پنجشنبه در آیین بیستمین دوره حایزه کتاب سال استان کرمان افزود: در استان سعی کردیم توجه به مباحث و موضوعات، فعالیت های فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم.
وی تصریح کرد: با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ادار کل در استان کرمان کارهایی ارزشمندی در حوزه فرهنگی شروع شده و ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: در حوزه انتخاب کتاب سال استان جزو اولین استان هایی هستیم که این مراسم را در کشور برگزار کردیم و این رویداد بزرگ هرساله در حوره فرهنگی و علمی رخ می دهد.
محمد رضا علیزاده افزود : یکی از افتخارات ما ارتباط بین حوزه دانشگاه و فرهنگ است هرچند فراز و نشیب داشته اما در سالهای اخیر ارتباط نزدیک بین آنها وجود دارد.
وی با بیان اینکه هیات نظارت برچاپ و نشر استان از دهه 70 آغاز بکار کرده است تصریح کرد: در این هیات دانشگاهیان حضور دارند و کتاب سال استان نیز با همکاری دانشگاهیان انتخاب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در طول 2 دهه گذشته بیش از پنج هزار و 500 عنوان کتاب در هیات نظارت بررسی شده که برای چهار هزار و 795 عنوان مجوز صادر شده است.
سرپرست معاونت امنیتی و سیاسی استانداری کرمان در این آیین گفت: تدوین و تنظیم کتاب 22 نفر از مفاخر استان از قرن سوم تا معاصر انجام شده است که کار سختی بود که در دانشگاه باهنر با تشکیل کمیته علمی انجام شد.
محمد صادق بصیری افزود: اساس این کار کاملا علمی و دانشگاهی بود و منابع آن بومی و اختصاصی است و سعی شده کاری علمی و موشکافانه و قالب استفاده برای عموم تدوین شود.
وی بیان کرد: مفاخر استان کرمان در قطع پالتویی و در 50 صفحه، در 2 زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است.
این آیین با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان، نویسندگان و مولفان در هتل پارس کرمان برگزار شد.
انجمن ملی مفاخر استان کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان تجلیل به عمل آوردند.
در این آیین از مولفان و مترجمان برگزیده بیستمین جایزه کتاب سال استان کرمان با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر به عمل آمد و همچنین از 22 جلد کتاب مفاخر استان کرمان رونمایی شد.
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه به منظور سفری سه روزه از طریق فرودگاه کرمان وارد این استان شد و مورد استقبال استاندار کرمان و جمعی از مسئولان قرار گرفت.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.