به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز پنجشنبه در سفر به استان کرمان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در جمع بندی از حوزه فرهنگ به 40 مساله برخورد کرده ایم که برای رفع این مشکلات، 9 کلان پروژه تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی سه حوزه اصلی کاری در زمینه های فرهنگ، ادبیات رسانه، هنر و مسائل حوزه دین دارد، اظهار داشت: در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اتفاقاتی بسیار خوبی تحت عنوان رویش های انقلاب اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: از سال 58 تا 96 یک میلیون و 200 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده که 700 هزار عنوان چاپ اول بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: رویش های ادبیات کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد محتوا و قالب قابل توجه است.
صالحی تنوع رسانه ها پس از انقلاب اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ابتدای انقلاب، روزنامه های منطقه ای نداشته ایم اما در حال حاضر در این حوزه به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته ایم.
وی با تاکید بر این مطلب که در حوزه تدوین و چاپ کتاب، فعال سازی انجمن های ادبی و غیره نیز کارهای خوبی انجام شده است، عنوان کرد: سال گذشته هفت هزار عنوان اجرای نمایش داشته ایم که همه آنها راضی کننده هستند اما هنرها و تئاترهای ارزشی، انسانی و اخلاقی واقعا زیاد و فضایی که به سمت هنرهای نمایشی حرکت می کند بسیار خوب است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در جشنواره فجر امسال اکثر آنهایی که نامزد سیمرغ های بلورین شدند مجموعه فیلم هایی بودند که در فضای ایجابی ارزشی آمده بودند و با فرمت و قالب خوب حرفه ای داشتند و بدون هیچ رانتی برنده شده اند.
صالحی با بیان اینکه در حوزه هنرهای تجسمی در قالب 10 رشته نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است، ادامه داد: به حوزه هنر می توانیم ببالیم و این حوزه از رویش های انقلاب اسلامی است.
وی تاکید کرد: در مجموع حوزه دین نیز به عنوان یک حوزه مهم و گوهری مورد توجه قرار گرفته است و ساختارهای مرتبط با آن کارهایی را انجام می دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که در مجموع تولیدات فرهنگی با توزیع و مصرف تناسب ندارد، اظهارداشت: شبکه سازی توزیع باید به نحوی شود که ذائقه های اجتماعی از کالاهای فرهنگی ارتقاء یابد.
صالحی به لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در عرصه فرهنگ نیز تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه فرهنگ برای آنکه خوب تولید و خوب مصرف شود، باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خلاقیت ها و فرصت های زیادی در استان ها وجود دارد که متاسفانه کمتر دیده می شوند و باید به آنها توجه شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تفاهم نامه هایی با استانداران امضا می شود تا بر اساس آن نگاهی به نقشه راه و نقشه فرهنگی کشور داشته باشیم و استعدادها و ظرفیت ها را به فعلیت رسانده و از آنها حداکثر استفاده را داشته باشیم.
صالحی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استعداد قابل توجهی از جایگاه شبکه ای و قرارگاهی دارد، عنوان کرد : این ظرفیت آنگونه که شایسته است مورد استفاده قرار نگرفته و باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی در شرایط کنونی که بحث های فرهنگی و اجتماعی جدی است، می تواند به عنوان یک شورای شبکه ای و قرارگاهی بسیار موثر باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه را مورد اشاره قرا رداد و گفت: مردم با حضور در آئین های دهه فجر انقلاب اسلامی و 22 بهمن ماه، قدم به قدم تصورات و توهمات دشمنان به ناکامی کشاندند و اوج آن در حضور مردمی در 22 بهمن ماه بود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.