مسئول واحد بازرگانی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع دستی با 160 غرفه که 40 غرفه از آن در اختیار صنعتگران کرمانی است به معرفی صنایع دستی هنرمندان سراسر کشور می پردازد.
کاظم حسین زاده ادامه داد: در این نمایشگاه هشت شهر جهانی سیرجان، اصفهان، مشهد، لاله جین همدان، میبد، آباده شیراز، تبریز و مریوان شهر کلاش بافی از کردستان و 2 روستای جهانی خراشاد خراسان جنوبی و کل کورگان از سیستان و بلوچستان حضور دارند که در 70 رشته صنایع دستی خود را به معرض نمایش می گذارند.
مسئول واحد بازرگانی معاونت صنایع دستی و گردشگری کرمان افزود: رشته های منسوخ شده چون کارابافی در سیرجان و شالبافی در روستای هوتک نیز در این نمایشگاه با هدف معرفی به بازدید کنندگان نمایش داده می شود.
وی گفت: به دلیل جهانی شدن گلیم سیرجان که از اصلی ترین صنایع صادراتی استان کرمان است 10 غرفه از این نمایشگاه را به این محصول اختصاص دادیم و در حال حاضر 17 هزار بافنده در شهرستان سیرجان وجود دارد.
نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری کرمان از 24 تا 29 بهمن ماه سال جاری هر روز از ساعت 10 صبح تا 20 در 2 قالب گردشگری و صنایع دستی در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق میزبان علاقمندان است.
3029/9889
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.