به گزارش ایرنا، طی سفر رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، برخی از مسئولان استانی و محلی در ایام الله دهه مبارک فجر چند طرح در سیرجان افتتاح شد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سیرجان و برخی از مسئولان محلی، رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان را در سفر به سیرجان همراهی می کردند.
ابتدا مرکز پیشگیری و تخصصی سرطان بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان سیرجان توسط این مسئولان بهره برداری رسید.
به گفته غلامرضا جهانشاهی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این طرح بیش از 60 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده است.
همچنین در ایام الله دهه مبارک فجر امسال عملیات اجرایی گاز رسانی به روستاهای بخش چهارگنبد با حضور رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و سایر مسئولان آغاز شد.
در این طرح 244 روستای این بخش با هزار و 380 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند که برای اجرای این طرح نیز 15 میلیارد تومان از اعتبارات و کمک های معادن مس تخت گنبد در نظر گرفته شده است.
همچنین مسئولان امروز به میمنت دهه مبارک فجر با خانواده شهدای بخش بلورد از توابع سیرجان دیدار و گفت و گو و سپس از طرح های اقتصاد مقاومتی این بخش اعم از گردشگری، میراث فرهنگی و طرح های اشتغالزایی بازدید کردند و در این بخش بیش از 10 میلیارد ریال توسط معین اقتصادی شرکت جهان فولاد سیرجان هزینه شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروز از محورهای بخش بلورد سیرجان بازدید کردیم گفت: در مورد گاز رسانی به روستاهای این بخش پس از بررسی از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباری در نظر خواهیم گرفت.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با کمک معدن مس تخت گنبد و هزینه 15 میلیارد تومانی عملیات گاز رسانی و طرح های عمرانی در این بخش نظر گرفته شده و به شکرانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی 570 روستای شهرستان سیرجان که دارای سکنه هستند از نعمت آب، برق، گاز و مخابرات بهره مند شده اند.
شهباز حسن پور ضمن تبریک یوم الله 22 بهمن حضور مردم را در مراسم راهپیمایی این روز دارای اهمیت و شکوه عنوان کرد و افزود: با حضور گسترده مردم دشمنان ملت ایران بار دیگر طعم تلخ شکست را خواهند چشید و قطعا در اعمال تحریم ها و یا توطئه ها خود را بازنده ملت ایران می بینند.
در پایان طرح ها و برنامه های دهه مبارک فجر سیرجان، نشست اقتصاد مقاومتی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد که منصور مکی آبادی فرماندار سیرجان ضمن ارائه گزارشی در این زمینه گفت: بیش از 200 طرح اقتصاد مقاومتی با هزینه و اعتبار 2 هزار میلیارد تومان در این شهرستان انجام شده است که تاثیر مطلوبی برای اشتغالزایی داشته است.
وی افزود: بیش از هفت هزار و 300 شغل در شهرستان سیرجان امسال محقق شده که این رقم بیش از 250 درصد از اشتغالزایی این شهرستان را به خود اختصاص داده است و در تلاشیم که این اشتغال به بیش از 10 هزار نفر برسد.
در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با تاکید بر نقش اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریم ها گفت: اقتصاد مقاومتی در شهرستان سیرجان به خوبی در حال انجام است و امیدواریم این رویه مستمر و رونق تولید، اشتغال، توسعه روستایی و اقدامات معین های اقتصادی بایستی در اولویت باشد.
رودری افزود : با کمک دستگاههای اجرایی استان کرمان می توانیم استانی شکوفا و آباد داشته باشیم و این استان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور برتر است.
سیرجان در 175کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.
3029/7435/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.