به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور عصر پنجشنبه در آیین افتتاح 10 گلخانه تولید محصولات کشاورزی در روستای خضرآباد عنبرآباد اظهار داشت: امروز در هر خانواده، چهار یا پنج جوان با تحصیلات کارشناسی و بالاتر وجود دارد اما همه آنها بیکار هستند.
وی افزود: باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا طرح های بزرگی با ایجاد اشتغال بالا در منطقه اجرایی شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشتر مردم جنوب کرمان از طریق کشاورزی امرار و معاش می کنند گفت: ناپایداری هایی که در محصولات کشاورزی این دیار ایجاد می شود باعث شده کشاورزان زحمتکش ما به بانکها بدهکار شوند.
کمالی پور تصریح کرد: شرایط اقلیمی، دپوی محصولات و بی تدبیری سیاستمداران ما در حوزه وزارت جهاد کشاورزی موجب شده که نتوانیم یک ساماندهی مناسبی در بخش تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون وضعیت مطلوبی را پشت سر گذاشته ایم عنوان کرد: این مطلوبیت، ناشی از برنامه ریزی های سیاستمداران نیست.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت بیان کرد: امروز به سمتی حرکت کرده ایم که بتوانیم یک آمایش درستی از کشاورزان واقعی داشته باشیم و بین کشاورزان واقعی و سایر گروه ها، تمایز قائل شویم و مسلما در چنین شرایطی می توانیم به کشاورزان واقعی، بهتر خدمات رسانی کنیم.
وی گفت: متخصصان و نخبه های ما باید به این عرصه ورود کنند تا دیگر شاهد نگرانی و دلواپسی کشاورزان در بخش تولید، نباشیم.
کمالی پور افزود: امسال، بخش صادرات را فعال کردیم و جلوی واردات را گرفتیم و خدا را شکر، الان شرایط مناسبی در حوزه کشاورزی داریم اما این دلواپسی همچنان وجود دارد که ممکن است دولتمردان ما دوباره مرزها را باز و واردات را آزاد کنند.
وی خطاب به کارآفرینان حاضر در مراسم عنوان کرد: از همه شما می خواهم، در کنار کشاورزی، صنعت مرتبط با محصول تولیدی خود را هم راه اندازی کنید.
جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می شود.
3029/7429/9901
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.