به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان قلعه‌گنج افزود: متوسط نرخ رسیدگی در شعب حوزه قضایی این شهرستان امسال 103درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه موجودی پرونده‌های قضایی قلعه گنج امسال 36 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: متوسط زمان رسیدگی در این حوزه قضایی 53 روز است.
وی با بیان اینکه نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت هایی که در اختیار داریم موانع اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را در استان برطرف خواهیم کرد.
موحد اظهار داشت: استان کرمان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی (شهرستان قلعه گنج) در کشور است که طرح‌های مختلفی طی چند سال گذشته در این شهر اجرا شده و مسئولان اجرایی استان با همت و تلاش شبانه روزی این سیاست ها را دنبال می کنند.
وی ادامه داد: بر اساس دستور ریاست قوه قضاییه، ستادی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده که به صورت منظم مسائل و مشکلات فراروی بخش خصوصی را رصد می‌کند.
موحد ادامه داد: با همکاری دستگاه قضایی و اتاق بازرگانی کارگروه تخصصی در مرکز اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شد که درخواست ها و مشکلات سرمایه گذاران و بخش های تولیدی را بررسی و حل و فصل می کنند.
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برخواسته از یک انقلاب شکوهمند است، گفت: دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن این نظام هستند اما با وجود تمام دسیسه ها و نیرنگ ها این نظام با اقتدار و پایدار در مقابل استکبار جهانی ایستاده و اهداف و آرمان‌های خود را دنبال می‌کند.
موحد افزود: مردم سالاری دینی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب بوده است.
وی اظهار داشت: براساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی باید کشور با اتکا به آرا عمومی مردم اداره شود لذا به طور متوسط هرساله یک انتخابت در کشور برگزار می شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان استقلال و قدرت دفاعی را از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: ملت ایران سرافرازانه در بسیاری از عرصه ها موفق عمل کرده است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.