به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز چهارشنبه در نشست مشترک استاندار کرمان با دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو و نیز رئیس هیات مدیره گروه توسعه ملی افزود: اقدام جدی برای بهره برداری از ظرفیت های معدنی در استان کرمان می تواند انقلابی در توسعه کرمان ایجاد کند.
وی تاکید کرد: بخش زیادی از منابع مربوط به ایمیدور در پی بهره برداری از منابع کرمان است و در این رابطه نیاز به تصمیم گیری در خصوص پهنه هایی هستیم که در اختیار ایمیدرو است زیرا حبس این پهنه ها به صلاح کشور نیست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بیش از پنج دهه از تاسیس کارخانه سیمان کرمان می گذرد و آثار آن در فعالیت های عمرانی و سرمایه گذاری مشخص است اما به دلیل فرسودگی تجهیزات این کارخانه، بیم آن می رفت که این کارخانه با تعطیلی و مشکلات مربوط به کارگران روبرو شود.
وی ادامه داد: با پیگیری های متعدد، قرار شد ظرفیت خط تولید آن افزایش یابد که در این رابطه 250 میلیارد تومان در بازه زمانی 24 ماهه سرمایه گذاری خواهد شد.
پورابراهیمی بر ایجاد ظرفیت های جدید سیمانی تاکید کرد و ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید لاستیک بارز به عنوان یکی از مجموعه های بارز کشور نیز در دست پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات این شرکت کاهش یافته است، گفت: با توجه به کیفیت محصولات تولیدی این شرکت، ظرفیت مورد نیاز این شرکت به شدت افزایش یافته و با افزایش ظرفیت نیاز بازار را تامین کرده و در آینده ظرفیت صادراتی را نیز احیا کنیم.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر شاهد تصمیمات غیر کارشناسی در شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح توسعه لاستیک بارز در جای دیگری غیر از کرمان بوده ایم، تاکید کرد: با این کار هزینه های زیادی به سهام داران وارد می شود و مجموع محاسبات نشان می دهد که در صورتی که این طرح از کرمان به جای دیگری منتقل شود 110 میلیون یورو هزینه ارزی و 700 میلیارد تومان هزینه ریالی خسارت وارد می کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیرساخت ها آماده و تجهیزات مرود نیاز برای اجرای طرح جدید توسعه لاستیک بارز در کرمان آماده است و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این طرح در کرمان باشیم.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.