به گزارش ایرنا، محمد قوامی عصر روز دوشنبه به مناسبت چهارمین روز از دهه فجر و در آیین بهره برداری از دومین کارگزاری بیمه تأمین اجتماعی شهر رفسنجان افزود: با رشد و توسعه روز افزون تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی، شیوه های خدمات رسانی به این قشر نیز تعمیم و توسعه داده شده به طوری که از سال 84 وارد بخش خصوصی و پروژه کارگزاری واگذار شد.
وی تصریح کرد: در سال 96 قرار شد 80 کارگزاری در کشور واگذار شود و امسال برنامه ریزی شد این 80 کارگزاری در سطح کشور تا پایان امسال فعال شود.
وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال 38 کارگزاری در کشور افتتاح شد و تا پایان سال نیز مابقی آنها به بهره برداری خواهد رسید.
قوامی با اشاره به اینکه تا ابتدای امسال 218 کارگزاری فعال در کشور داشتیم و در حال حاضر شمار این کارگزاری ها به 297 مورد افزایش یافته است اظهار داشت: استانداردسازی کارگزاری ها از نظر فضای ارائه خدمات، نیروی انسانی و دیگر مسائل نیز در سازمان بیمه تأمین اجتماعی مطرح شد و استاندارد سازی این 80کارگزاری در اولویت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در 10 استان کشور از جمله اصفهان، کرج، تهران، شرق و غرب تهران و غیره مقرر کردیم که به صورت پایلوت صدور و تمدید اعتبار دفترچه بیمه تأمین اجتماعی غیرحضوری انجام شود و این را در سطح کشور تعمیم خواهیم داد تا مردم به راحتی این خدمات را دریافت کنند.

**پرداخت ماهانه 160 میلیارد تومان به مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان کرمان
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان نیز گفت: ماهانه 160 میلیارد تومان به مستمری بگیران‌ تحت پوشش این سازمان همانند از کارافتادگان و مستمری بگیران پرداخت می شود.
علی حسینی اظهار کرد: 42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و این نهاد بزرگترین سازمان بیمه ای در کشور است و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در استان کرمان از خدمات این سازمان بهره مند هستند.
وی بیان کرد: در زمان حاضر ماهانه 160 میلیارد تومان به بیش از 110 هزار خانوار که تحت پوشش سازمان ‌تأمین اجتماعی این استان هستند پرداخت می شود.
حسینی با اشاره به اینکه 46 هزار کارگاه فعال در سطح استان وجود دارد و در این کارگاه ها 315 هزار نفر مشغول به کار و بیمه شده اجباری تأمین اجتماعی هستند تصریح کرد: در کنار این افراد بیمه شده اجباری، 146 هزار نفر نیز به عنوان بیمه شده توافقی در امر مشاغل آزاد، رانندگی، قالی بافی و غیره بیمه پرداز سازمان هستند.
حسینی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زنان خانه دار نیز می توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای آن بهره مند شوند که در استان کرمان یکهزار و 800 نفر در این طرح بیمه شدند و از 460 هزار نفر بیمه شده اصلی در این استان 20 درصد خانمها و بقیه نیز آقایان هستند.
فرماندار رفسنجان نیز گفت: آخرین آمار جمعیت این شهرستان 320 هزار نفر طبق آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 به ثبت رسیده است و در کنار این جمعیت بیش از 62 هزار نفر هم از اتباع بیگانه در رفسنجان زندگی می کنند.
عیار اسکندری نسب بیان کرد: در این شهرستان بیش از 80 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که در فصل برداشت بیش از 32 هزار نفر در امر کارگری و برداشت این محصول مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 36 هزار نفر در رفسنجان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند عنوان کرد: این افراد با خانواده هایشان بالغ بر 100 هزار نفر هستند که از مزایای این بیمه بهره مند می شوند.
وی بر ایجاد یک کلینیک تامین اجتماعی در شهرستان رفسنجان تأکید کرد و گفت: امیدواریم این کلینیک احداث شود و خدمات به بیماران تحت پوشش بیمه ای ارائه شود.
مدیر دومین کارگزاری بیمه تامین اجتماعی شهر رفسنجان نیز گفت: این کارگزاری 160 متر مربع مساحت دارد و کلیه خدمات برون سپاری از جمله تعویض دفترچه و تمدید اعتبار، نام نویسی از متقاضی بیمه تامین اجتماعی، صدور رای پرداخت حق بیمه ها، حق قرارداد بیمه اجرایی مشعل آزاد و پرداخت کمک هزینه ازدواج و بارداری و غیره انجام می شود.
محمد صادقی بیان کرد: سعی بر این داریم که حداکثر رضایت مندی را در مردم ایجاد کنیم و در محیطی امن در راستای اجرای اهداف توسعه ای سازمان گام های موثر برداریم.
رفسنجان با جمعیت بالغ بر 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.