احمد امینی روش فرماندار جیرفت این طرح ها را شامل بهره برداری از راه روستایی ورامین، تعریض و بهسازی محور جیرفت - بلوک، بلوار ورودی روستای باغبابوئیه، طرح آبیاری تحت فشار و افتتاح طرح رفع افت ولتاژ برق بخش اسماعیلی برشمرد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید به ایجاد زیرساخت ها در مناطق کمتر توسعه یافته توجه ویژه دارد و در این زمینه از توان کارآفرینان و سرمایه گذاران مختلف استفاده می کند.
فرماندار جیرفت افزود: دولت با فراهم کردن زیرساخت های لازم، توجه خاصی به شکوفایی و توسعه روستاها دارد.
وی با بیان اینکه باید نگاه ما نسبت به روستاها عوض شود، اظهار داشت: به روستاها تنها به عنوان یک سکونتگاه نگاه نکینم زیرا این مکان ها باید به مرکز تولید تبدیل شوند.
امینی روش ادامه داد: تولید در روستاها از مزایای زیادی نسبت به شهر برخوردار است زیرا هزینه ها در این مکان ها نسبت به شهرها، به مراتب کمتر است.
وی با اشاره به حمایت دولت از آماده سازی زیرساخت های اولیه در روستاها گفت: یکی از برنامه های مهم دولت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است لذا دولت تلاش می کند با فعالیت های عمرانی باعث توسعه و رونق در روستاها شود.
* 95 درصد راه های روستایی بخش بلوک آسفالت شده است
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جیرفت نیز گفت: 95 درصد راه های روستایی بخش بلوک در شهرستان جیرفت آسفالت شده و با تکمیل پنج درصد باقیمانده، جشن تکمیل راه های روستایی این شهرستان برپا می شود.
رضا سلیمانی افزود: 51 کیلومتر راه آسفالته در بخش اسماعیلی جیرفت با اعتبار 76 میلیارد ریال، شامل 27 روستا با 2 هزار و 297 خانوار است.
رئیس اداره راهداری شهرستان جیرفت هم به تعریض و بهسازی محور جیرفت - بلوک اشاره و تصریح کرد: این طرح با اعتبار 39 میلیارد ریال افتتاح شد.
اکبر سلیمانی افزود: با توجه به حجم تردد در محور جیرفت – بلوک و مسیر ارتباطی شهرستان فاریاب، با پیگیری مدیرکل راهداری جنوب کرمان این طرح به عنوان یک طرح ملی شناخته شد و هر سال ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته می شود.
* 25 درصد کشاورزی جیرفت به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت هم به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر 25 درصد سطح زیر کشت کشاورزی این شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
علی سالاری با بیان اینکه سطح زیر کشت زراعی و باغی شهرستان جیرفت 57 هزار هکتار است، افزود: از این میزان 13 هزار هکتار به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
وی ادامه داد: متقاضیان آبیاری تحت فشار به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا با دریافت تسهیلات به این سیستم مجهز شوند.
مدیر جهاد کشاورزی جیرفت همچنین به افتتاح طرح آبیاری تحت فشار روستای گنج آباد اشاره کرد و گفت: این طرح 31 هکتار از اراضی این منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.
وی افزود: طرح آبیاری تحت فشار روستای گنج آباد با اعتبار 310 میلیون تومان اجرا شد.
سالاری گفت: آبیاری تحت فشار، راهبردی موثر برای جلوگیری از هدر رفت آب است و اجرای آن در بخش کشاورزی باعث صرفه جویی آب می شود.
وی افزود: افزایش کمی و کیفی 30 درصدی محصولات کشاورزی، صرفه جویی 25 درصدی در مصرف کود و سموم شیمیایی نسبت به آبیاری غرقابی، سلامت محیط زیست و کاهش هزینه تسطیح از مهمترین مزایای استفاده از سامانه آبیاری نوین است.
مدیر جهاد کشاورزی جیرفت اظهار داشت: تغییر سیستم و اصلاح روش های آبیاری در گلخانه ها، باغ ها و زمین های زراعی، توزیع بذرهای اصلاح شده و مقاوم به تنش خشکی از برنامه های اجرایی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.
**رفع افت ولتاژ برق در اسماعیلی
بخشدار اسماعیلی گفت: افزون بر 10 میلیارد ریال اعتبار برای رفع افت ولتاژ برق این بخش، برنامه ریزی شده است.
هادی شهریاری افزود: در این برنامه تعداد 10 ترانز برق برای رفع افت ولتاژ با اعتبار 12 میلیارد ریال برنامه ریزی شده و هم اکنون در حال اجراست.
وی به طرح رفع افت ولتاژ روستای گنج آباد هم اشاره کرد و گفت: این طرح به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور فرماندار جیرفت به بهره برداری رسید.
شهریاری اظهار داشت: خدمات نظام باید اطلاع رسانی شود تا زمینه اعتماد مردم جلب شود چرا که دشمن با کم رنگ کردن خدمات نظام به دنبال بدبینی و بی اعتمادی مردم است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.