محمد هادی بهبودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حضور راهداران در منطقه و رصد وضعیت موجود، تا فرو کش کردن سیلاب، عملیات راهداری در محورهای مارز و رمشک مقدور نیست.
وی با بیان اینکه در زمینه بروز خسارت های احتمالی، با دهیاران و شوراهای منطقه در ارتباط هستیم، اظهار داشت: بیش از 105 آبنما در محورهای مارز و رمشک وجود دارد.
بهبودی تصریح کرد: هم اکنون در بیش از 15 آبنما در محورهای ارتباطی این شهرستان، و دهستان های مارز و رمشک سیلاب جاری شده است و با توجه به بارندگی های مناطق بالا دست، افزایش سیلاب در حاشیه محورها و آبنماها دور از انتظار نیست.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قلعه گنج گفت: با توجه به هشدارهای داده شده قبل از بارندگی و هماهنگی های صورت گرفته با معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، هم اکنون تعداد 6 دستگاه سبک و سنگین راهداری به صورت آماده باش در منطقه حضور دارند.
بهبودی به آب بردگی حاشیه جاده ها و خسارت به درواسیون ها (موانع خاکی هدایت آبهای سطحی به دهانه پل ها) اشاره کرد و گفت: قبل از فصل بارندگی، کار تخلیه و شن برداری بیش از 40 دستگاه پل با اعتبار 700 میلون تومان انجام شد که کمک قابل توجهی به کاهش خسارتها خواهد کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قلعه گنج با اشاره به اینکه این اداره هماهنگی لازم را با ستاد بحران شهرستان دارد افزود: با کاهش بارندگی، روند بازگشایی راه های روستایی انجام خواهد شد.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
مارز، دهستانی در بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه‌ گنج و با 40 آبادی و جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر در جنوب استان کرمان واقع است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.