به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان پیمان سلیمانی با بیان اینکه بافت تاریخی کرمان 500 هکتار است افزود: با توجه به اینکه جاذبه های تاریخی و فرهنگی بافت تاریخی کرمان بسیار مورد توجه گردشگران است نصب شناسنامه اثر و معرفی هرچه بیشتر آنها ضروری است.
وی تصریح کرد: نصب تابلوی راهنمای گردشگری راهکاری برای توسعه فرهنگی محسوب می شود و برای تمامی معابر منتهی به آثار واقع در بافت تاریخی شهر کرمان تابلوی راهنما طراحی و در حال نصب است.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی کرمان تاکید کرد: حفظ و نگهداری و همچنین معرفی بناهای تاریخی امری مهم و همگانی محسوب می شود و مشارکت اجتماعی و هم افزایی، لازمه اصلی انتقال و واگذار کردن داشته های دیروز و امروز به نسل های آینده است.
وی با اشاره به تجدید چاپ کتابچه کرمان گنجینه تاریخ با تغییرات و ویرایش جدید افزود: طراحی و چاپ 10 هزار نقشه ویژه بافت تاریخی شهر کرمان نیز با هدف معرفی جاذبه ها و آثار تاریخی و فرهنگی در دست اقدام است.
شهر کرمان از حیث قدمت تاریخی یکی از قدیمی‌ ترین و با سابقه‌ ترین شهرهای کشور بشمار می رود و قدمت آن به هزاره چهارم قبل از میلاد می ‌رسد و برخی از کارشناسان معتقدند بهرام پنجم از سلسله ساسانیان، این شهر را بنا نهاده است.
قلعه دختر، گنبد جبلیه، مسجد جامع مظفری، قلعه اردشیر، بازار و حمام ابراهیم خان، مجموعه گنجعلی خان، یخدان مویدی از جمله اماکن تاریخی شهر کرمان بشمار می رود.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.