رضا فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیشترین عملیات ها مربوط به حوادث جاده ای با افزون بر هفت هزار و 143مورد امدادرسانی کرده است، افزود: حدود هشت هزار نفر در سوانح مختلف جاده های استان طی هفت سال گذشته توسط تیم های جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.
وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده، سه هزار و 571 مصدوم توسط آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند اظهار داشت: در این مدت سه هزار و 773 مصدوم نیز به صورت سرپایی توسط نیروهای امدادی هلال احمر درمان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه این جمعیت 49 هزار و 496 نفر از آسیب دیدگانی که در راه مانده بودند را اسکان داده است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان با به‌ کارگیری بالگرد امدادی توان عملیاتی خود را افزایش داده که در این مدت طی 57 سورتی پرواز، 48 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و نیز 7 هزار و 593 تن اقلام امدادی به مناطق حادثه دیده حمل شده است.
وی همچنین با اشاره به 384 ماموریت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی در استان کرمان، تصریح کرد: در این عملیات ها 115 نفر امدادرسانی شده و 11 هزار و 372 نفر اسکان اضطراری یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: طی هفت سال گذشته، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان 369 ماموریت امداد و نجات در محیط‌ های کوهستانی و ارتفاعات استان انجام دادند و 113 مصدوم را از ارتفاعات کوهستانی در سطح کشور به مراکز درمانی منتقل کردند.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر در راستای کاهش اثرات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی همواره آموزش ها به عموم مردم را در راس برنامه های خود قرار داده است و در این زمینه تاکنون به نتایج مطلوبی نیز دست یافته است.
فلاح با اشاره به زلزله های سال های گذشته در استان کرمان نیز گفت: جمعیت هلال احمر همواره به صورت پیشگام در تمامی زمین لرزه های بیش از چهار ریشتر استان در قالب اعزام تیم های ارزیاب، توزیع اقلام غذایی و مشارکت در امدادرسانی حضوری فعال داشته است.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در راستای افزایش سرعت در پاسخگویی حوادث و امدادرسانی به آسیب دیدگان و مصدومان سوانح در سال‌های گذشته، در تلاش است تا در جهت تقویت و ارتقای سیستم های امداد و نجات گام های موثری بردارد.
جمعیت هلال احمر استان کرمان به عنوان یک دستگاه بشر دوستانه و عام المنفعه وظیفه انجام عملیات های امداد و نجات در حوادث را برعهده دارد و عضو ستاد مدیریت بحران استان است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.